تاریخ: ۲۴ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۱۱
بازدید: ۳۳۴
کد خبر: ۳۱۴۲۸۳
سرویس خبر : آهن و فولاد

با رویکرد جدید فولاد مبارکه تعداد مشتریان صادراتی افزایش می‌یابد

‌می‌متالز - معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: با رویکرد جدید فولاد مبارکه می‌خواهیم مشتریان جدیدی را به جمع مشتریان صادراتی فولاد مبارکه اضافه کنیم.

به گزارش می‌متالز، رضا حیدری معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه اصفهان در خصوص وضعیت صادرات محصولات فولاد مبارکه گفت: اولویت اصلی شرکت فولاد مبارکه تامین نیاز داخلی مشتریان است و قطعا تا زمانی که برای محصولات فولاد مبارکه در داخل کشور مشتری وجود داشته باشد؛ اقدام به صادرات نخواهیم کرد.

وی در ادامه تاکید کرد: هر زمان که نیاز داخل کشور بر طرف شد؛ به منظور تامین ارز موردنیاز کشور و نیز تامین ارز موردنیاز طرح‌های توسعه‌ای فولاد مبارکه به سراغ صادرات می‌رویم. رویکردمان بر این است؛ با ارتباط گسترده‌ای که با شرکت‌های تولیدی خارج از کشور داریم؛ آن‌ها را با محصولات گروه فولاد مبارکه آشنا کنیم؛ به گونه‌ای که سبدی از محصولات فولاد مبارکه در مواد اولیه آن‌ها قرار گیرد.

حیدری در خصوص چالش‌های پیش‌روی شرکت فولاد مبارکه در حوزه صادرات به خبرنگار «اقتصاد ملت» گفت: چالش‌های موجود در حوزه صادرات تغییر آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌هاست. به نظر می‌رسد در شرایطی که بسیاری از کشور‌ها برای به دست آوردن بازار‌های صادراتی در حال رقابت با یکدیگر هستند؛ برخی از قوانینی که مانع از صادرات است؛ به جریان صادرات در کشور آسیب زیادی می‌زند.

از تصمیمات خلق‌الساعه خودداری شود

وی ابراز امیدواری کرد که تصمیم‌گیران و مسوولان مربوطه در تعامل با فولادسازان و کارشناسان فنی از تصمیمات خلق‌الساعه خودداری کرده و به بهترین نحو کمک کنند تا سهم صادرات و ارزآوری فولاد مبارکه افزایش یابد.

حیدری در خصوص برنامه‌های شرکت فولاد مبارکه برای افزایش صادرات خاطرنشان کرد: همانطور که می‌دانید شرکت‌هایی می‌توانند در بازار‌های صادراتی موفق باشند که سبد محصولات آن‌ها کامل باشد. قطعا خریداران خارجی علاقه‌مند هستند از شرکت‌هایی خریداری کنند که سبد محصولات خود را تامین کنند. ما هم در این راستا حرکت می‌کنیم و امیدواریم با رویکرد جدید فولاد مبارکه بتوانیم مشتریان جدیدی را به جمع مشتریان صادراتی شرکت اضافه کنیم.

معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه اصفهان در خصوص پیش‌بینی خود از وضعیت بازار گفت: امیدواریم بازار از حالت رکودی که در آن قرار دارد؛ خارج می‌شود و رونق بیشتری را در بازار مشاهده کنیم.

وی همچنین به صنعت خودرو و نحوه همکاری فولاد مبارکه با خودروسازان اشاره کرد و گفت: با توجه به تعاملاتی که با خودروسازان داریم؛ محصولات ویژه‌ای که در دست مطالعه و یا حتی در حال تولید باشد را به خودروسازان عرضه کرده‌ایم تا بتوانند با استفاده از این محصولات کیفیت تولیدات را ارتقاء دهند.

حیدری با تاکید بر اینکه در حال حاضر ۱۳ درصد از فروش مبارکه به قطعه‌سازان و خودروسازان است، گفت: در ماه‌های اخیر نگرانی‌هایی در خصوص اجرای نوسازی نورد سرد فولاد مبارکه وجود داشت که سبب کاهش محصولات سرد می‌شود، اما خوشبختانه امروز دیده می‌شود با توان مدیریتی و فنی بالا فاز اول نوسازی نورد سرد مبارکه به بهترین شکل ممکن و در کوتاه‌ترین زمان برگزار شد که این روند تاثیری در عرضه محصولات فولاد مبارکه در بازار ایجاد نکرد.

۶۵ درصد از محصولات سرد فولاد مبارکه در صنایع خودروسازی استفاده می‌شود

حیدری با تاکید بر اینکه امروز ۶۵ درصد از محصولات سرد فولاد مبارکه در صنایع خودروسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد، گفت: فولاد مبارکه با حضور در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی قطعات خودرو، لوازم و مجموعه‌های خودرو با ارائه آخرین دستاورد‌ها و تعامل سازنده با قطعه‌سازان و فعالان صنعت خودرو؛ حضوری چشمگیر در این نمایشگاه داشت.

وی هجدهمین نمایشگاه صنعت خودرو را فرصت مغتنمی دانست که فولاد مبارکه به عنوان یکی از تامین‌کنندگان نیاز خودروسازان و قطعه‌سازان ارتباط موثرتری با این مجموعه‌ها داشته باشد، در خصوص مزایای حضور در این نوع از نمایشگاه‌ها گفت: فولاد مبارکه با حضور در این نمایشگاه ضمن ارائه توانمندی‌ها و معرفی محصولات جدید تولید و عرضه شده به قطعه‌سازان و خودروسازان؛ از نزدیک با دغدغه‌ها، نگرانی‌ها، اولویت‌ها و ضرورت‌های خودروسازان و فعالان و متولیان صنعت خودرو نیز آگاه می‌شود و در جریان نیاز‌های این صنعت قرار می‌گیرد.

معاون فروش و بازاریابی شرکت فولاد مبارکه اصفهان با بیان اینکه در حال حاضر بخشی از سرمایه‌ها و ارز کشور صرف واردات محصولات فولادی می‌شود که خودروسازان به آن نیاز ضروری دارند، گفت: این در حالی است که فولادسازان امکان تهیه این محصولات در داخل کشور را ندارند. به همین دلیل تاکید شرکت فولاد مبارکه به بومی‌سازی و ساخت‌داخل کردن و در نهایت رفع نیاز خودروسازان از واردات این قطعات است. در همین راستا شرکت ورق‌خودرو چهارمحال‌بختیاری در طول یک سال گذشته در کنار شرکت فولاد مبارکه اقدامات خوبی را در این خصوص انجام داده است.

معصومه صالحی

منبع: اقتصاد ملت

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده