تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۵۵
بازدید: ۱۱۰
کد خبر: ۳۱۴۶۶۸
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

آیا حقوق مصرف‌کننده در بازار خودرو رعایت می‌شود؟

‌می‌متالز - درحالی این روز‌ها بسیاری از افراد درباره حمایت از مصرف‌کننده حرف می‌زنند که به‌نظر نمی‌رسد آن‌چه می‌گویند به‌عمل نزدیک باشد!

به گزارش می‌متالز، دراین میان برخی نمایندگی‌ها از ریزش قیمت مدل‌های چینی و بازگشت مرحله فروش اقساطی آن‌ها و درنتیجه کاهش تقاضا برای خودرو‌های داخلی ارزان‌قیمت غیرچینی خبر می‌دهند و معتقدند که در روند واردات خودرو تا آن‌جا که امکان داشته اختلال ایجاد شده و از این طریق بازار بالادستی خودرو همچنان در اختیار چینی‌هاست. این درحالی است که بازار پایین‌دستی نیز در آینده نزدیک بدون کوچک‌ترین دغدغه‌ای در اختیار چینی‌ها قرار خواهد گرفت.

در این میان عده‌ای هم که تنها به‌سود بیشتر می‌اندیشند، در این سودا هستند که با مانع‌تراشی بر سر راه واردات خودرو نو، هرچه بیشتر راه را برای ورود مدل‌های دست‌دوم خارجی به‌کشور هموار کنند. چراکه از نظر آن‌ها سود واردات مدل‌های دست‌دوم بیشتر از نسخه‌های صفرکیلومتر است.

این‌جاست که به‌نظر می‌رسد حمایت از مصرف‌کننده در بازار خودرو فعلا در حد حرف و خبر مطرح بوده و امید آن می‌رود که نهاد‌های مربوطه با ورود به‌موقع به‌این مبحث، تلاش کنند معادلات بازی را به‌نفع مصرف‌کننده تغییر دهند.

منبع: دنیای خودرو (اخبار خودرو)

عناوین برگزیده