تاریخ: ۳۰ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۰۴
بازدید: ۸۱
کد خبر: ۳۱۴۷۳۸
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

بهره برداری از معدن سنگ مرمریت خاکستری در آباده

‌می‌متالز - بزرگترین معدن روباز خاک نسوز خاورمیانه، خاک مورد نیاز بیش از ۲۰۰ کارخانه داخل و خارج از کشور را تامین می‌کند.

به گزارش می‌متالز، معدن خاک نسوز استقلال آباده با تولید یک و نیم میلیون تن انواع خاک معدنی در سال، بزرگترین معدن روباز خاک نسوز خاورمیانه محسوب می‌شود که خاک مورد نیاز بیش از ۲۰۰ کارخانه در داخل و خارج از کشور را تامین می‌کند.

مدیرعامل شرکت خاک نسوز استقلال آباده گفت: این معدن اکنون وارد مرحله دیگری شده و با بهره برداری از معدن سنگ مرمریت خاکستری، در راستای افزایش تولید و ایجاد اشتغال گام‌های مثبتی برداشته است.

نیکو افزود: معدن خاک نسوز استقلال آباده، با اکتشاف معدن سنگ مرمریت خاکستری رنگ و ظرفیت تولید سالانه ۱۰ تن، نقش مهمی در تولید سنگ‌های ساختمانی و طراحی داخلی ایفا می‌کند.

او تصریح کرد: سنگ مرمریت خاکستری با جرم حجمی ۲ و ۴ دهم تن بر متر مکعب قابلیت استفاده در معماری داخلی ساختمان را دارد که با ارزش افزوده بالا، می‌تواند بازار‌های خارجی را در دست گرفته و زمینه صادرات این محصول را فراهم کند.

مدیرعامل شرکت خاک نسوز استقلال آباده گفت: با بهره برداری از ماده معدنی دوم یعنی سنگ مرمریت خاکستری در معدن استقلال آباده، علاوه بر اشتغال ۳۰ نفر، زمینه افزایش تولید و بهره وری فراهم شده است.

تعداد بازدید : 1

منبع: خبرگزاری صدا و سیما فارس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده