تاریخ: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۰۲
بازدید: ۸۳
کد خبر: ۳۱۶۳۰۳
سرویس خبر : مسکن و ساختمان
وزیر صمت در بازدید از شرکت سنگستان شهرستان محلات مطرح کرد؛

لزوم توسعه ارتباط صنعت سنگ با دانشگاه‌ها

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت در جریان بازدید از مجموعه‌های صنعتی شهرستان محلات اعلام کرد که فعالان حوزه سنگ کشور ارتباط خود را با دانشگاه‌ها ارتقا دهند.

به گزارش می‌متالز، «عباس علی‌آبادی» وزیر صمت شامگاه امروز شنبه و در ادامه برنامه‌های روز دوم سفر به استان مرکزی، به‌همراه «فرزاد مخلص الائمه» استاندار مرکزی، حجت‌الاسلام «علیرضا سلیمی» نماینده مردم شریف شهر‌های دلیجان و محلات در مجلس شورای اسلامی و جمعی از معاونان و مدیران وزارت صمت و استانداری مرکزی از ۳ مجموعه تولیدی و صنعتی در شهرستان محلات بازدید کرد.

وزیر صمت در جریان سفر خود به شهرستان محلات، از شرکت پیشگامان سنگ پاسارگاد، شرکت سوپاب صنعت تولید کننده قطعات یدکی خودرو و شرکت سنگستان شهرستان محلات بازدید کرد.

وی در بازدید از شرکت سنگستان شهرستان محلات، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تکنولوژی رو به توسعه و تحول است و آنچه مهم بوده، آن است که معادن و منابع بسیار خوب و افراد متخصص علاقمند و باانگیزه در اختیار است، اما باید به روز و متحول شویم.

علی‌آبادی با تاکید بر ارتباط گرفتن با افراد متخصص در خارج و داخل کشور، افزود: نوآوری از مسیر تحقیق و توسعه و تفکر و پژوهش حاصل می‌شود و انتظار می‌رود که فعالان حوزه سنگ کشور ارتباط خود را با دانشگاه‌ها ارتقا دهند و اگر این ارتباط به شکل برنامه‌ریزی شده و جهت‌دار پیش رود، زودتر از ارتباط با خارجی‌ها به نتیجه می‌رسد.

وی در ادامه تصریح کرد: التماس کردن به خارجی‌ها راه نیست بلکه مسیر اصلی، مسیر روی پای خود ایستادن است و قطعا در این مسیر نوآوری شکل می‌گیرد. البته ارتباط با خارجی خوب است و نباید ارتباطات را قطع کرد.

وزیر صمت با اشاره به اینکه از مردم دعوت می‌کنم که در حوزه سنگ سرمایه گذاری کنند، سرمایه‌های خرد خود را وارد این عرصه کنند و فعالان حوزه سنگ نیز باید این فرصت مشارکت را به مردم بدهند، گفت: تامین مالی از محل منابع دولتی فقط برای کشور تورم‌زا بوده و باید منابع خرد مردم را بسیج و تجمیع کرد، از سرمایه‌های خرد، سرمایه‌های کلان ایجاد کرد و با این سرمایه‌های کلان صنعت را نوسازی کرد.

گفتنی است، پیش از این وزیر صمت برای افتتاح پروژ‌های عمرانی و بازدید از مجموعه‌های تولیدی و صنعتی، به استان‌های خراسان‌رضوی، کهگیلویه و بویراحمد، مازندران، سمنان، همدان، کرمانشاه و اصفهان سفر کرده بود و حضور در استان مرکزی، هشتمین سفر استانی وی محسوب می‌شود.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده