تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۱:۰۸
بازدید: ۹۴
کد خبر: ۳۱۴۸۵۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

سکون در بازار طلا

‌می‌متالز - قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۶ درصد افزایش به ۱۸۹۶ دلار و ۱۰ سنت رسید.

به گزارش می‌متالز، علی رغم افزایش سود اوراق قرضه خزانه‌داری آمریکا به بالاترین رقم طی ۱۶ سال گذشته، قیمت طلا در روز سه‌شنبه ثابت مانده است.

سرمایه‌گذاران منتظر اجلاس بانک‌های مرکزی در این هفته هستند تا سرنخ‌های بیشتری در مورد سیاست افزایش نرخ بهره بدست بیاورند.

قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۰۶ درصد افزایش به ۱۸۹۶ دلار و ۱۰ سنت رسید.

طلا به دنبال یک هفته کاهش قیمت مکرر، ۰.۳ درصد در روز دوشنبه افزایش یافت که بهترین روز آن طی دو هفته گذشته بود. تحلیلگران عقیده دارند خریداران طلا منتظرند ببینند قیمت این فلز گرانبها تا کجا پایین می‌آید و این می‌تواند آغاز ورود مجدد و یکباره آن‌ها به بازار باشد.

پایین آمدن ارزش دلار می‌تواند بازار طلا را به شدت تقویت کند.

سود اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه داری آمریکا به بالاترین رقم از نوامبر ۲۰۰۷ رسیده که نتیجه افزایش احتمال ادامه روند افزایش نرخ بهره فدرال رزرو است. بالا رفتن نرخ بهره سود اوراق قرضه و ارزش دلار را افزایش داده و تمایل به خرید طلا به عنوان یک سرمایه غیر سودده را پایین می‌آورد.

اظهارات جرومی پاول، رئیس خزانه‌داری آمریکا در روز جمعه در اجلاس بانک‌های مرکزی در جکسون هال می‌تواندسرنخ‌های بیشتری در مورد سیاست افزایش نرخ بهره به سرمایه‌گذاران بدهد.

انتظار می‌رود پاول در این اجلاس از عملکرد خوب فدرال رزرو در پایین آوردن تورم و احتمال توقف روند افزایش نرخ بهره صحبت کند که می‌تواند فشار را از روی بازار طلا بردارد.

در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۰۷ درصد افزایش به ۲۳ دلار و ۶۸ سنت رسید و پلاتین با ۰.۲۴ کاهش، ۹۱۳ دلار و ۱۳ سنت معامله می‌شود.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده