تاریخ: ۳۱ مرداد ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۱۸
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۳۱۴۹۸۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
در گفتگو با یک کارشناس ارزی بررسی شد؛

آزادسازی ارز‌های بلوکه شده چه تأثیری در روند قیمتی دلار دارد؟

‌می‌متالز - یک کارشناس ارزی گفت: منابع ارزی آزادشده ایران از سایر کشور‌ها به صورت کش به دست بانک مرکزی نمی‌رسد و در واقع با تهاتر برخی کالا‌ها صورت می‌گیرد.

به گزارش می‌متالز، میثم علیمحمدی با اشاره به آزادشدن پول‌های بلوکه شده ایران و تأثیر آن در روند نرخ دلار اظهارداشت: اخبار آزادسازی پول‌های بلوکه شده حدود چند سالی است که پخش شده و خبر جدیدی در این زمینه منتشر نشده به گونه‌ای که در دو سال اخیر بار‌ها آزادسازی منابع بلوکه شده ایران در سایر کشور‌ها مطرح شده و در طی این مدت، چنین اخباری تأثیر خود را در روند قیمتی دلار گذاشته است.

به گفته وی، منابع ارزی آزادشده ایران از سایر کشور‌ها به صورت کش به دست بانک مرکزی نمی‌رسد و در واقع با تهاتر برخی کالا‌ها صورت می‌گیرد.

این کارشناس بازار ارز تصریح کرد: در این راستا، در صورت عملی‌شدن آزادسازی، این اقدام تأثیری در بحث کاهش نرخ دلار نخواهد داشت، چرا که کش یا منبع نقدی وارد سیستم اقتصادی نمی‌شود و بر همین اساس، طبیعتاً کاهش دلار رقم نخواهد خورد.

علیمحمدی افزود: همچنین بازار ارز، بازار هوشمندی است که تمامی جوانب را در نظر می‌گیرد و براساس آن، روند قیمتی خود را تعیین می‌کند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: آزادسازی ارزی ایران در قیمت‌های بازار ارز تأثیر چندانی نخواهد داشت و از دلایل آن می‌توان به بی‌اعتمادی بازار به این موضوع و یا تأثیرپذیری شاخص‌های اقتصادی از این اخبار اشاره کرد. البته نرخ ارز مانند کالا و سایر بازار‌ها متناسب با افزایش نقدینگی و تورم رشد می‌کند.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده