تاریخ: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۱۷
بازدید: ۶۱
کد خبر: ۳۱۵۰۴۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان لرستان خبر داد:

افتتاح و کلنگ‌زنی ۹ پروژه صنعتی در لرستان با سرمایه‌گذاری پنج هزار و ۷۰ میلیارد ریال

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان لرستان اعلام کرد: همزمان با هفته دولت ۹ پروژه صنعتی در لرستان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که در مجموع برای این تعداد طرح بیش از پنج هزار و ۷۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

به گزارش می‌متالز، «بهمن جعفری» مدیرکل صمت استان لرستان، ضمن بیان مطلب فوق گفت: همزمان با هفته دولت ۹ پروژه صنعتی در لرستان افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که در مجموع برای این تعداد طرح بیش از پنج هزار و هفتاد میلیارد ریال هزینه شده است.

وی افزود: یکی از پروژه‌ها، آرابردغرب است است که این واحد تولیدی در خرم‌آباد احیاء و افتتاح شده و نوع فعالیت آن هم برش انواع سنگ مرمریت، چینی، کریستال و تراورتن است که ظرفیت تولید این واحد سالانه بالغ بر ۲۷ هزار تن بوده و با اعتباری بیش از هزار میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

مدیرکل صمت استان لرستان تصریح کرد: همچنین یک واحد تولیدی لوله و الیاف در شهرستان دورود احیاء و افتتاح می‌شود که ظرفیت تولید سالانه ۳۱ هزار و ۵۰۰ تن لوله بوده و برای افتتاح بالغ بر هزار میلیارد ریال هزینه شده است.

وی در ادامه یادآور شد: در شهرستان الیگودرز واحد تولیدی «درجهان» افتتاح می‌شود که تولید کربنات کلسیم و دولومیت است و ظرفیت تولید این واحد سالانه ۱۰۵ هزار تن بوده که بیش از یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال برای این پروژه هزینه شد.

جعفری همچنین خاطرنشان کرد: در کوهدشت نیز واحد تولیدی ورق صفحه پلی‌استایون انبساطی با اعتبار۳۰ میلیارد ریال و با ظرفیت ۵۷۰ تن افتتاح خواهد شد.

وی از افتتاح و کلنگ‌زنی پنج پروژه صنعتی در بروجرد خبرداد و افزود: واحد تولیدی مهلران دو شامل شامپو، صابون و تونیک‌مو بوده که با هزینه ۸۷۰ میلیارد ریال و با ظرفیت سه هزار تن افتتاح می‌شود، علاوه بر این نیز واحد تولیدی شیرین‌خرم لرستان که شامل تولید نبات و آبنبات است با ظرفیت هزار و ۲۰۰ تن و با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

مدیرکل صمت استان لرستان تاکید کرد: همچنین یک واحد تولیدی انواع ویفر، میشکا، تارت و دونات نیز با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال و ظرفیت تولید ۸۰۰ تن در سال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: در کنار افتتاح این پروژه‌ها نیز طرح توسعه دامون زاگرس که در حوزه پودر آب پنیر است، کلنگ‌زنی می‌شود که برای این پروژه ۴۱۰ میلیارد ریال هزینه شده و ظرفیت تولید این واحد ۹۱۲ تن است.

جعفری همچنین گفت: از دیگر پروژه‌هایی که در هفته دولت کلنگ‌زنی می‌شود، بسته‌بندی آب آشامیدنی با ظرفیت ۳۰ هزار تن در سال و با اعتبار ۱۹۰ میلیارد ریال است که انجام می‌شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده