تاریخ: ۰۱ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۳۹
بازدید: ۸۵
کد خبر: ۳۱۵۰۷۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

هم‌افزایی سازمان‌های کوثر و اتکا برای تنظیم بازار و خدمت به جامعه ایثارگری

‌می‌متالز - تفاهم‌نامه همکاری میان سازمان‌های اقتصادی کوثر و اتکا با حضور ناصر فخاری و مرتضی اعلمی مدیران عامل این دو سازمان امضا شد. در این نشست مقرر شد ظرفیت فروشگاه‌های اتکا برای توزیع محصولات میان جامعه معزز ایثارگران مهیا و تا هفته دولت فروشگاه مرکزی اتکا برای ارائه خدمت به جامعه هدف بنیاد شهید آماده شود.

به گزارش می‌متالز، فخاری با اشاره به فعالیت این سازمان در بخش‌های کشاورزی، معدن، صنعت، سد سازی، راه و ساختمان، انرژی و صنایع غذایی گفت: امنیت غذایی یکی از اهداف اصلی و مشترک سازمان اقتصادی کوثر و سازمان اتکا است و امروز شاهد یک هم‌افزایی مهم میان این دو نهاد انقلابی و اقتصادی هستیم.

مدیرعامل سازمان اقتصادی کوثر افزود: این تفاهم‌نامه بر همکاری و هم‌افزایی در ۳ بخش مهم تاکید دارد.

اول، تامین مواد اولیه و نهاده‌ها. دوم در بخش تولید مواد غذایی و سوم در توزیع کالا که به طور قطع هم‌افزایی این دو سازمان در غنی‌تر شدن سفره و معیشت مردم اثر قابل‌توجهی خواهد داشت.

همچنین اعلمی همکاری دو سازمان در بخش‌های دام و طیور، نهاده‌ها و مواد اولیه و همکاری‌های فروشگاهی را مهم‌ترین محور‌های این تفاهم‌نامه دانست و گفت: هر دو سازمان توانمندی‌های بسیاری برای پرورش دام و طیور و تولید گوشت و فرآورده‌های دامی دارند، بنابراین مشارکت این بخش در تولید می‌تواند به افزایش تولید دو مجموعه منجر شود.

مدیرعامل سازمان اتکا تصریح کرد: در بخش طیور، سازمان اقتصادی کوثر و سازمان اتکا توانمندی‌های بسیار خوبی دارند که تلفیق این دو ظرفیت می‌تواند تا حد قابل توجهی نیاز بازار داخلی به تخم مرغ و گوشت مرغ را پاسخ دهد.

اعلمی از آمادگی فروشگاه‌های اتکا چه در داخل و چه از خارج کشور برای پذیرش و فروش محصولات تولیدی سازمان اقتصادی کوثر خبر داد و گفت: مهم‌ترین شاخصه هم‌افزایی این دو سازمان می‌تواند در بخش تحقیقات و امور فناورانه باشد که ثمره آن اقتصاد دانش‌بنیان در سطح کلان کشور خواهد بود. در پایان این مراسم، مدیران‌عامل سازمان‌های اقتصادی کوثر و اتکا تفاهم‌نامه همکاری دو جانبه را امضا کردند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده