تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۵۹
بازدید: ۱۱۲
کد خبر: ۳۱۵۲۰۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بورس کالا ابزاری بهینه در حوزه‌های مختلف تولیدی

‌می‌متالز - رئیس انجمن ملی پلیمر ایران اظهار کرد: اگر بورس کالا به عنوان یک بازوی کمکی اقتصاد حذف شود، افزون بر اینکه تولیدات کشور با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند، شاهد عدم شفافیت و تشدید نابسامانی نیز خواهیم بود.

به گزارش می‌متالز، سعید ترکمان رئیس انجمن ملی پلیمر ایران درباره مزیت بورس کالا و اینکه چه نقشی در شفافیت مبادلات داشته است  گفت: اینکه بیان می‌شود بورس کالا باعث گرانی محصولات تولیدی شده، به طور کامل اشتباه است.

وی با تاکید بر اینکه بورس کالا یک ابزار بوده و به تنهایی عامل گرانی نیست، بیان کرد: می‌توان از بورس کالا به عنوان یک ابزار بهینه در حوزه‌های مختلف تولیدی استفاده کرد.

رئیس انجمن ملی پلیمر ایران با بیان اینکه به عنوان یکی از صنایع پایین دست موافق ارتقای بورس کالا هستم، اظهار کرد: اگر بورس کالا به عنوان یک بازوی کمکی اقتصاد حذف شود، افزون بر اینکه تولیدات کشور با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شوند، شاهد عدم شفافیت و تشدید نابسامانی نیز خواهیم بود.

ترکمان در ادامه عنوان کرد: با توجه به نرخ دستوری ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان، بسیاری از تولیدکنندگان به علت اینکه نگران تهیه مواد اولیه خود هستند با یک درصدی بیش از نیاز خود وارد تقاضا می‌شوند و از سوی دیگر نیز عرضه‌کنندگان کالا هم به دلایل مختلف، چون توقف بارگیری، توقف تولید خود، مهندسی عرضه و گرید می‌کنند.

وی عنوان کرد: بورس کالا باید به ابزاری مجهز شود که ضمن انجام وظایف ذاتی خود بتواند به عنوان یک دماسنج از ابزار‌های نوین بهره‌مند شود.

رئیس انجمن ملی پلیمر ایران در پایان یادآور شد؛ بورس کالا به تنهایی باعث گرانی یک کالا نیست و به نظر می‌رسد این موضوع تحلیل درستی نیست و نیاز به بررسی بیشتری دارد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده