تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۲۴
بازدید: ۱۵۰
کد خبر: ۳۰۳۳۵۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
عملکرد هفتگی بازار آتی

۳۶ هزار قرارداد آتی در بورس کالا منعقد شد

‌می‌متالز - بررسی معاملات هفتگی بازار قرارداد‌های آتی در بورس کالای ایران نشان می‌دهد بیش از ۳۶ هزار قرارداد به ارزش بیش از ۵۳۰ میلیارد تومان در هفته چهارم اردیبهشت منعقد شد. قرارداد آتی واحد‌های صندوق طلا به لحاظ حجم و ارزش معاملات در رتبه نخست بازار قرارداد‌های آتی ایستاد. شمش طلا هم با معامله ۵ هزار و ۸۹۲ قرارداد به ارزش نزدیک ۲۲.۵ میلیارد تومان جایگاه سوم را در هر دو آیتم حجم و ارزش از آن خود کرد.

به گزارش می‌متالز، ۳۶ هزار و ۲۲۷ قرارداد آتی به ارزش نزدیک ۳۵۰ میلیارد و ۶۶۱ میلیون تومان در بازار مشتقه در هفته چهارم اردیبهشت منعقد شد. بیشترین سهم معاملات بازار قرارداد‌های آتی به لحاظ حجم و ارزش متعلق به صندوق طلا با ۱۴ هزار و ۸۳۰ قرارداد به ارزش بیش از ۴۳۸ میلیارد و ۲۲۷ تومان برای ۶ موعد تحویلی خرداد، مرداد، مهر، آذر و بهمن ۱۴۰۲ و فروردین ۱۴۰۳ بود.

برای زعفران نیز ۱۴ هزار و ۶۳۹ قرارداد به ارزش بیش از ۶۵ میلیارد و ۹۷۰ میلیون تومان در ۴ موعد تحویلی اردیبهشت، تیر، شهریور و آبان ۱۴۰۲ در هفته منتهی به ۲۹ اردیبهشت منعقد شد.

در حوزه شمش طلا نیز شاهد انعقاد ۵ هزار و ۸۹۲ قرارداد به ارزش نزدیک ۲۲.۵ میلیارد تومان در ۳ موعد تحویل ۲۲ خرداد، ۵ تیر و ۱۷ تیر ۱۴۰۲ بود.

نقره هم با انعقاد ۸۶۶ قرارداد به ارزش بیش از ۳ میلیارد و ۹۷۵ میلیون تومان در ۲ موعد تحویلی خرداد شهریور ۱۴۰۲ روبه رو بود.

۳۶ هزار قرارداد آتی در بورس کالا منعقد شد

۳۶ هزار قرارداد آتی در بورس کالا منعقد شد

۳۶ هزار قرارداد آتی در بورس کالا منعقد شد

منبع: کالاخبر

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده