تاریخ: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۳۱
بازدید: ۲۲۳
کد خبر: ۳۰۳۳۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
کارنامه بازار گواهی سپرده کالایی در هفته چهارم اردیبهشت

۹.۷ میلیون ورقه کالایی در بورس کالا دست به دست شد

‌می‌متالز - بازار گواهی سپرده کالایی بورس کالای ایران در هفته چهارم اردیبهشت ۱۴۰۲ میزبان معامله بیش از ۹.۷ میلیون ورقه بهادار مبتنی بر کالا به ارزش بیش از ۸۷۲ میلیارد تومان بود که به لحاظ ارزش افزایش ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد. سکه طلا (تمام سکه) از لحاظ ارزش معاملات و سیمان از نظر حجم معاملات برتر از سایر دارایی ها، در جایگاه نخست ایستاد.

به گزارش می‌متالز، ۹ میلیون و ۷۰۷ هزار و ۱۴۷ ورقه بهادار مبتنی بر کالا به ارزش بیش از ۸۷۲ میلیارد تومان در بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالا در هفته گذشته معامله شد. ارزش معاملات مربوط به ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ نزدیک ۷۸۱ میلیارد تومان برای ۱۱ میلیون و ۱۴۰ هزار و ۲۳۰ ورقه بهادار مبتنی بر کالا بود.

در هفته منتهی به ۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ بیش از یک میلیون و ۳۴۴ هزار و ۴۰۰ گواهی سپرده تمام سکه طلا به ارزش نزدیک ۴۱۸ میلیارد تومان منعقد شد که این دارایی پایه، با سهم ۱۴ درصدی در حجم و ۴۸ درصدی در ارزش، جایگاه سوم را در حجم و نخست را در ارزش به خود اختصاص داد.

در جریان معاملات هفته گذشته، ۸۶۸ هزار و ۲۵۲ اوراق گواهی سپرده شمش طلا در حالی منعقد شد که این دارایی پایه ارزش بیش از ۳۰۹ میلیارد تومان را ثبت کرد. معاملات این دارایی نسبت به هفته قبل افزایش ۳۰ درصدی در حجم و ۲۸ درصدی در ارزش داشت.

اوراق مبتنی بر شمش طلا با کسب سهم ۹ درصدی در حجم معاملات در جایگاه چهارم بعد از سیمان، زعفران و تمام سکه طلا ایستاد، در حالی که این دارایی با کسب سهم ۳۵ درصدی از ارزش معاملات بعد از سکه طلا در جایگاه دوم ایستاد.

سیمان با ثبت معامله ۵ میلیون و ۴۳۸ هزار گواهی سپرده، رتبه نخست از نظر حجم را به ثبت رساند و ارزش معاملات این دارایی بیش از ۴ میلیارد و ۸۱۴ میلیون تومان شد. سهم این دارایی از حجم کل معاملات ۵۶ درصد بود که از لحاظ حجم در جایگاه نخست ایستاد.

ارزش معاملات یک میلیون و ۴۶۸ هزار و ۹۰۲ گواهی سپرده زعفران بیش از ۵۶ میلیارد و ۱۹۶ میلیون تومان بود و ارزش معاملات ۵۸۲ هزار و ۹۳۹ گواهی سپرده شیشه نیز بیش از ۸۳ میلیارد و ۶۸۴ میلیون تومان شد. زعفران از نظر حجم با سهم ۱۴ درصدی در جایگاه دوم و از نظر ارزش با سهم ۶ درصدی در رتبه چهارم ایستاد، درحالی که شیشه به لحاظ حجم با سهم ۶ درصدی در جایگاه پنجم قرار گرفت و از نظر ارزش با کسب سهم ۱۰ درصدی سوم شد.

در هفته‌ای که گذشت، معامله ۴ هزار و ۶۳۹ گواهی سپرده برنج به ارزش بیش از ۳۱۱ میلیون تومان در بازار مالی بورس کالا نیز به ثبت رسید. همچنین ۱۵ گواهی سپرده زیره سبز به ارزش نزدیک ۴.۳۸ میلیون تومان منعقد شد.

۹.۷ میلیون ورقه کالایی در بورس کالا دست به دست شد

۹.۷ میلیون ورقه کالایی در بورس کالا دست به دست شد

۹.۷ میلیون ورقه کالایی در بورس کالا دست به دست شد

منبع: کالاخبر

عناوین برگزیده