تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۰:۰۷
بازدید: ۷۹
کد خبر: ۳۱۷۰۹۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
یک نماینده مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

حذف رانت در بازار به سبب ایجاد یک بازار رقابتی در بورس کالا

‌می‌متالز - محمدرضا میرتاج‌الدینی گفت: بورس کالا به سبب ایجاد بستر مناسب برای تعیین نرخ بر اساس عرضه و تقاضا و ایجاد یک فضای رقابتی مانع از ایجاد رانت در بازار محصولات تولیدی همچون فولاد، سیمان، پتروشیمی و ... شده است.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مجلس شورای اسلامی در رابطه با مزایای عرضه محصولات در بورس کالا اظهار کرد: بورس کالا به سبب ایجاد بستر مناسب برای تعیین نرخ بر اساس عرضه و تقاضا و ایجاد یک فضای رقابتی مانع از ایجاد رانت در بازار محصولات تولیدی همچون فولاد، سیمان، پتروشیمی و ... شده است.

او بیان کرد: بورس کالا به سبب نظارت همه‌جانبه از سوی مسئولان، بازاری شفاف در عرصه معاملات به حساب می‌آید. ادامه عرضه محصولات در این بازار به سبب رفع قیمت‌گذاری دستوری، حذف دلالان و سفته‌بازان به نفع تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان خواهد بود.

نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: عده‌ای سعی دارند با انتشار اخبار کذب و ایجاد موانع متعدد مانع از عرضه محصولات در بازار شفاف بورس کالا شوند. مسئولان مربوطه در سازمان بورس و بورس کالا باید نظارت خود را با توجه به اهمیت این بازار افزایش دهند و مانع از دخالت‌های دستوری شوند.

میرتاج الدینی در پایان در رابطه با اقدامات مجلس به منظور حذف قیمت‌گذاری دستوری، عنوان کرد: تنظیم قیمت محصولات، وظیفه دولت است؛ به نحوی که اگر نظارتی بر این امر نداشته باشد، شاهد خروج بازار از تعادل خواهیم بود. مجلس نیز آمادگی کامل دارد تا بتواند نقشه راه مناسبی را به عنوان یک نهاد ناظر برای دولت ترسیم کند.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده