تاریخ: ۰۴ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۵۴
بازدید: ۹۸
کد خبر: ۳۱۵۲۵۰
سرویس خبر : آهن و فولاد

وزیر صمت، فاز دوم مجتمع ذوب آهن بیستون کرمانشاه را افتتاح کرد

‌می‌متالز - فاز دوم مجتمع ذوب آهن بیستون کرمانشاه به ظرفیت ۲۰۰ هزار تن در سال امروز شنبه به مناسبت گرامیداشت هفته دولت با حضور «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت، مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، در این مراسم که محمد طیب صحرایی استاندار کرمانشاه نیز حضور داشت رییس هیات مدیره مجتمع ذوب آهن بیستون اظهار کرد: مجموعه ذوب آهن بیستون فعالیت خود را از سال ۱۳۹۱ و به طور رسمی در قالب سه فاز ریخته گری، احیاء و نیروگاه آغاز کرد و توانست در سال ۱۳۹۷ فاز نخست خود را در بخش ریخته گری مورد بهره برداری قرار دهد.

«جهاندار شکری» افزود: برای راه اندازی فاز دوم این مجموعه که شامل تولید آزمایشی و پیش راه اندازی آهن اسفنجی است یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام شده است.

وی ادامه داد: با بهره برداری از این فاز که قادر است سالانه ۲۰۰ هزار تن آهن اسفنجی تولید و روانه بازار‌های داخلی و خارجی کند برای ۴۷۲ نفر نیز اشتغال ایجاد شود.

رییس هیات مدیره مجتمع ذوب آهن بیستون با بیان اینکه روند پذیرش این مجتمع در بورس نیز اخذ و به زودی سهام آن عرضه خواهد شد یادآور شد: متاسفانه روند صادرات فولاد از کشور به خارج با مشکلاتی مواجه شده است که امیدواریم با رفع این مشکلات شتاب بیشتری بگیرد.

به گزارش ایرنا، مرحله اول کارخانه ذوب آهن بیستون در سال ۱۳۹۸ با حضور رییس جمهور وقت در شهرستان هرسین از توابع استان کرمانشاه به بهره برداری رسید.

این طرح در هفت کیلومتری شهر هرسین و در جنوب شرقی کرمانشاه و در درون مجتمع جهان فولاد غرب قرار دارد.

بازدید از طرح صنعتی اسلب سرامیک چرم سرام زاگرس با ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی که انواع سرامیک با ظرفیت ۱۰ میلیون تن در سال تولید می‌کند و همچنین بازدید از شرکت گسترش سوخت سبز زاگرس یا کارخانه بیواتانول سوختی کرمانشاه که ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد از دیگر برنامه‌های وزیر صمت در استان کرمانشاه است.

دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمانشاه از دیگر برنامه وزیر صمت در استان کرمانشاه است.

استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت حدود هزار واحد صنعتی و تولیدی با اشتغالزایی بیش از ۳۰ هزار نفر دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) کرمانشاه

عناوین برگزیده