تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۴۹
بازدید: ۷۹
کد خبر: ۳۱۵۴۴۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان همدان خبر داد؛

بهره‌برداری و کلنگ‌زنی ۳۴ واحـد تولیدی در هفته دولت/ رشد ۲ برابری صادرات کالا از همدان در دولت سیزدهم

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان همدان، از افتتاح و کلنگ‌زنی ۳۴ واحد صنعتی و تولیدی با سرمایه‌گذاری ۲۷۲ هزار میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۳۸۸۸ نفر همزمان با هفته دولت در نقاط مختلف استان خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «احمد شانیان» مدیرکل صمت استان همدان، از افتتاح و کلنگ‌زنی ۳۴ واحد صنعتی و تولیدی با سرمایه‌گذاری ۲۷۲ هزار میلیارد ریال و اشتغال‌زایی ۳۸۸۸ نفر همزمان با هفته دولت در نقاط مختلف استان خبر داد و گفت: در دولت سیزدهم صادرات کالا از همدان به خارج از کشور ۲ برابر رشد یافته است.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت، افزود: این واحد‌ها گوشه‌ای از دستاورد‌های دولت مردمی سیزدهم در کهن دیار استان همدان است که در شهرستان ملایر ۹ طرح، تویسرکان هشت طرح، همدان ۶ طرح، رزن چهار طرح، فامنین سه طرح، بهار ۲ طرح و اسدآباد و کبودرآهنگ هر کدام یک طرح است.

مدیرکل صمت استان همدان اضافه کرد: از این تعداد چهار طرح در گروه فلزات اساسی، سه طرح در گروه محصولات شیمیایی، ۲ طرح در گروه مواد غذایی و آشامیدنی، چهارطرح در گروه کانی غیرفلزی، در گروه تولید کاغذ و پلاستیک هر کدام یک طرح و مابقی طرح‌ها نیز در زمینه مصنوعات چرم و چوب، ساخت تجهیزات پزشکی، منسوجات، پوشاک و همچنین وسایل نقلیه موتوری است.

وی ادامه داد: از مجموع ۳۴ واحد، تعداد۲۲ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری۲۰ هزار میلیارد ریال احداث و راه اندازی و در هفته دولت به‌طور رسمی وارد چرخه تولید شده و به جمع صنایع استان اضافه می‌شوند که بی‌تردید نوید رونق اقتصادی و اشتغال را برای اهالی این مناطق به ارمغان دارد.

شانیان با بیان اینکه برای حذف واژه بیکاری در استان تلاش می‌کنیم، خاطرنشان کرد: واحد‌های تازه تاسیس می‌تواند برای ۷۰۰ نفر از جوانان استان شغل ایجاد کرده و از آمار بیکاری این مناطق بکاهد.

وی از نوآوران صنعت ورزش پولادین، فروسیلیس آسا آذرین، رایان نیک نور تاب، تولید تریلر ماشین‌سازی یوز تیز پای الوند، تولید درب راشین درب آبی و فروسیلیس لوتوسآدلی به عنوان مهمترین واحد‌هایی اشاره کرد که در این ایام بهره برداری می‌شود.

آغاز عملیات ساخت ۱۲ طرح صنعتی و تولیدی در هفته دولت

مدیرکل صمت استان همدان از دیگر دستاورد‌های صمت در دولت مردمی سیزدهم فراهم ساختن زیرساخت برای ۱۲ واحد تولیدی است که در هفته دولت کلنگ این صنایع با حضور مسئولان استانی و کشوری به زمین زده خواهد شد و عملیات احداث آن‌ها آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود برای این واحد‌ها ۲۵۲ هزار میلیاردریال سرمایه گذاری صورت گیرد، یادآور شد: این طرح‌ها می‌تواند برای سه هزار و ۱۸۸ نفر شغل ایجاد کند.

رشد ۲ برابری صادرات و تسهیلات

شانیان همچنین به تشریح اقدامات اثرگذار در این مجموعه پرداخت و تاکید کرد: از آغاز دولت سیزدهم شاهد رشد ۸۴۰ درصدی در ارائه تسهیلات روستایی، رشد ۲ برابری صادرات و افزایش ۶ مقصد صادراتی در زمینه تجارت خارجی هستیم و نیز چندین رویداد مهم و اثر بخش مانند جشنواره فرش دستباف، سمینار اشتغال‌زایی آمادای با محوریت مشاغل خانگی، نمایشگاه پوشاک ایرانی اسلامی استان برگزار شد که مورد استقبال بی‌نظیر مردم استان قرار گرفت.

وی همچنین به سفر وزیر صنعت و معاونان وی به همدان در هفته جاری اشاره کرد و افزود: در این سفر شهرک صنفی صنعتی همدان بهره برداری و عملیات احداث پتروشیمی ابن سینا پس از سال‌ها توقف آغاز و طرح توسعه چند واحد تولیدی کلید خورد.

وجود یک هزار و ۸۳۸ طرح در دست اقدام، تجلی رونق تولید در همدان

مدیرکل صمت استان همدان در بخش دیگری از سخنان خود به وجود یک هزار و ۸۳۸ طرح در دست اقدام اشاره کرد و افزود: این طرح‌ها با بیش از ۴۷۰ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری احداث می‌شود و برای ۳۲ هزار و ۳۹۲ نفر اشتغال ایجاد خواهد کرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر یک هزار و ۱۶۳ واحدتولیدی و صنعتی دارای پروانه معتبر در سطح استان فعالیت دارند که در این واحد‌ها افزون بر ۳۰ هزار نفر اشتغال دارند.

به گفته شانیان از ابتدای سال ۶۸۵ مجوز مشاغل در اداره کل صمت استان همدان برای متقاضیان صادر شده است.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده