تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۲۲
بازدید: ۱۴۹
کد خبر: ۳۱۵۴۶۴
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
بر اساس گزارش منتشر شده از میزان فروش شرکت ملی مس ایران در کدال،

فروش صادراتی ۷۷ درصدی فملی در مردادماه سال جاری

‌می‌متالز - بر اساس گزارش منتشر شده شرکت ملی صنایع مس ایران با نماد "فملی" در کدال، مجموع فروش صادراتی این نماد بورسی تنها در مردادماه نسبت به تیرماه سال جاری بیش از ۷۷ درصد رشد نشان می‌دهد.

به گزارش می‌متالز، شرکت ملی صنایع مس ایران با نماد "فملی" در بورس، گزارش فعالیت ماهانه از میزان فروش داخلی و صادراتی منتهی به ۳۱ مردادماه ۱۴۰۲ را در کدال منتشر کرده است.

بر اساس این گزارش، فروش صادراتی این شرکت در تیرماه ۲ هزار میلیارد تومان بوده درحالیکه این رقم در مردادماه به ۴ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است و مقایسه اعداد در طول یک ماه رشد ۷۷ درصدی را نشان می‌دهد.

گفتنی است که شرکت ملی مس این روند افزایش صادراتی را در طول ماه‌های گذشته تاکنون حفظ کرده است به طوری که در تیرماه نسبت به خرداد نیز افزایش صادرات ۱۲.۶۹۸ درصدی را به ثبت رسانده است و این رشد درآمد صادراتی نماد افزایش درآمد ارزی برای این نماد بورسی دارد.

لازم به ذکر است که ۹۰ درصد از این میزان رقم و فروش صادراتی از فروش کاتد تولیدی شرکت ملی مس بوده است.

شرکت ملی مس از فروش داخلی و صادراتی خود در مردادماه نزدیک به ۱۳ هزار میلیارد تومان درآمد شناسایی کرده است که این رقم نسبت به ماه تیرماه ۷۷ درصد رشد درآمد داشته است.

فروش داخلی این شرکت در مردادماه ۸.۵۸۲ میلیارد تومان بوده است که بیشترین میزان به فروش کاتد اختصاص دارد.

مجموع فروش شرکت ملی مس از ابتدای سال مالی تا پایان مردادماه سال جاری یعنی در بازه زمانی پنجماهه نزدیک به ۴۷ هزار میلیارد تومان بوده که در مقایسه با مدت و دوره مشابه سال قبل رشد ۴۲ درصدی داشته است. درآمد شناسایی شده فملی در پنجماهه ابتدای سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۳۳ هزار میلیارد تومان به ثبت رسیده است.

شرکت ملی صنایع مس ایران با سرمایه ثبت شده ۶۰ هزارمیلیارد تومان در بازار اول بورس تهران در گروه فلزات اساسی و فلزات گرانبها غیرآهن، فعال است. این شرکت با ارزش بازار ۲.۸۷۶.۰۰۰ میلیارد ریال رقم قابل توجهی را در معاملات روزانه بازار سهام به خود اختصاص می‌دهد.

گزارش فعالیت ماهانه نماد "فملی" منتهی به ۱۴۰۲/۵/۳۱

فروش صادراتی ۷۷ درصدی فملی در مردادماه سال جاری

منبع: نبض بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده