تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۱۶
بازدید: ۷۷
کد خبر: ۳۱۵۴۹۶

رتبه‌بندی و ارزیابی تخصصی حوزه تلفن همراه تا ۳ هفته آتی

‌می‌متالز - مشاور سازمان مدیریت صنعتی گفت: رتبه‌بندی و ارزیابی تخصصی حوزه تلفن همراه تا پایان شهریور نهایی خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، رشید شاملی مشاور سازمان مدیریت صنعتی با اشاره به فرایند رتبه‌بندی تخصصی اظهار کرد: تاکنون بیش از ۲۰ دوره و رویداد رتبه‌بندی برگزار شده است.

وی افزود: سال ۱۳۸۲ دومین پایگاه رتبه‌بندی با بحث جایزه ملی تعالی سازمان در کشور ایجاد شد که روی تعالی سازمان‌ها تمرکز داشت و محتوای آن مشابه ۱۰۰ شرکت برتر بود. در آن سال اولین کنفرانس منابع انسانی برگزار شد که امسال بیستمین دوره آن برگزار خواهد شد.

به گفته شاملی، در سال ۱۳۹۱ رتبه بندی صنایع فولادی و پتروشیمی به درخواست وزارت صنعت انجام شده است. بسیاری از رتبه‌بندی‌های تخصصی مورد نیاز صمت، توسط سازمان مدیریت صنعتی انجام می‌شود. حدود یک ماه قبل در حوزه موبایل نیز به درخواست دفتر تخصصی وزارت صنعت، معدن و تجارت، تفاهمنامه‌ای امضا شد که بر این اساس رتبه‌بندی مجموعه‌های فعال در حوزه تجارت تلفن همراه انجام خواهد شد.

وی گفت: یکی از ارکان سامانه رتبه‌بندی اعتباری سازمان مدیریت صنعتی است. تعیین سقف واردات توسط این سامانه انجام می‌شود و تاکنون ۱۰ نسخه از این سامانه آپدیت شده است.

شاملی گفت: از سوی دیگر طراحی ارزیابی کسب و کار‌های تجارت الکترونیک توسط دفتر تتا وزارت صمت انجام شده است.

لازم به ذکر است: از میان ۱۰۰ هزار شرکت فعال در این حوزه تنها تعداد محدودی موفق به کسب نماد معتبر ۵ ستاره شده‌اند.

این کارشناس حوزه فناوری اطلاعات گفت: از سال ۹۷ با اجرایی شدن رجیستری موبایل شرکت‌های فعال در این بخش در موقعیت تدافعی قرار گرفته بودند. چراکه شرکت‌های انحصارگر واردات تلفن همراه امکان تامین کالا نداشتند و از سوی دیگر واردات قاچاق مسافری نیز بسیار محدود شده بود. در آن مقطع طراحی یک مدل رشد برای شرکت‌ها حائز اهمیت بود.

وی در پایان گفت: تا پایان شهریورماه موضوع رتبه‌بندی و ارزیابی تلفن همراه نهایی و پس از آن برای رتبه‌بندی شرکت‌های فعال در حوزه لوازم خانگی اقدام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده