تاریخ: ۰۶ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۰۷
بازدید: ۸۹
کد خبر: ۳۱۵۶۱۹
سرویس خبر : زمین شناسی
وزیر صنعت، معدن و تجارت:

سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور نیازمند استفاده از فناوری و بسیج ظرفیت‌های بخش خصوصی در اکتشافات است

‌می‌متالز - عصر دوشنبه آیین اعلام نتایج طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشافات ذخایر معدنی استان خراسان جنوبی همزمان با هفته دولت با حضور دکتر عباس علی‌آبادی وزیر صنعت، معدن و تجارت و دکتر علیرضا شهیدی معاون وزیر صمت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور برگزار شد.

به گزارش می‌متالز، در همین زمینه، وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور، نیازمند استفاده از فناوری و بسیج ظرفیت‌های بخش خصوصی در اکتشافات است، گفت: باید از ظرفیت نهاد‌های خصوصی برای شناسایی ظرفیت زمین‌شناسی استفاده شود.

وی با اشاره به این‌که طبق آمار گرایش دانشجویان به رشته‌های زمین‌شناسی کم است و باید جذابیت‌هایی ایجاد شود تا جوانان جذب این شغل شوند، تصریح کرد: شناسایی ۵ درصدی معادن خیلی کم است و باید برنامه‌ریزی کنیم تا این رقم تا پایان دولت سیزدهم به ۳۰ درصد برسد.

وزیر صمت با بیان اینکه نیازمند اراده جدی در شناخت زمین هستیم، گفت: در وزارت صنعت، معدن و تجارت از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور حمایت می‌کنیم و اکنون ابزار و امکاناتی در کشور و در عرصه بین‌المللی وجود دارد که باید از این ابزار استفاده کنیم.

علی‌آبادی؛ از سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌ معدنی کشور خواست تا برنامه جامع در اختیار این وزارتخانه برای هدف‌گذاری و سیاست‌گذاری‌های کلان قرار دهد.
وی با اشاره به اینکه ۷ درصد کل ذخایر معدنی جهان در ایران است، گفت: ۵ درصد اکتشافات معدنی در کشورمان صورت گرفته؛ این در حالی است که پیش‌بینی‌های اولیه از منابع معدنی خوب است و معادن از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند و ثروت عظیمی در کشور داریم.

منبع: سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده