تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۰۲
بازدید: ۹۷
کد خبر: ۳۱۵۹۸۱
سرویس خبر : زمین شناسی

وزیر صمت خواستار ایجاد سازمان‌های مردم نهادِ اکتشافی در بخش معدن

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت پهنه‌های درگیر در برداشت معادن کشور را کمتر از ۵ درصد اعلام کرد و خواستار بسیج ملی و ایجاد سازمان‌های مردم نهادِ اکتشافی در بخش معدن شد.

به گزارش می‌متالز، عباس علی آبادی در حاشیه نشست رونمایی از اکتشافات جدید طرح تحول زمین شناسی گفت: این سازمان ها، تلاش‌هایی که درخصوص شناسایی گسترده‌تر ذخایر معدنی صورت می‌پذیرد را مدیریت و هدایت خواهند کرد و با تجمیع یافته ها، اسناد رسمی تدوین و عملکرد بخش معدن بهتر می‌شود.

علی آبادی درخصوص حمایت مالی از سازمان زمین شناسی گفت: قانونگذار سهمی از درآمد حقوق دولتی را به توسعه معادن اختصاص داده که نخستین گام برای توسعه معادن، اکتشاف است. متاسفانه در سال‌های گذشته این قانون به دقت اجرا نشده و درتلاشیم آنرا اجرا کنیم و به همین منظور نیز مذاکراتی با سازمان برنامه و بودجه داشتیم که سودمند بود.

وی در ادامه با اشاره به اینکه، ایران با یک درصد جمعیت جهان، ۷ درصد ظرفیت‌های معدنی جهان را در خود دارد، جای کم خطری برای سرمایه گذاری و پیدا کردن دارایی و ثروت است.

وزیر صمت همچنین درخصوص قانون به زمین مانده واسپاری اطلاعات پایه زمین شناسی که وزارت نفت و سازمان انرژی اتمی موظف به انجام آن هستند گفت: قانون می‌گوید هر اطلاعاتی در زمینه معادن هست باید دراختیار وزارت صنعت، معدن و تجارت داده شود و این از مطالبات ماست و به جد پیگیر آن هستیم.

تعداد بازدید : 0

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده