تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۵۵
بازدید: ۸۳
کد خبر: ۳۱۵۷۶۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

کاهش سرعت رشد بازار

‌می‌متالز - بازار سرمایه در روز سه‌شنبه توانست رشد خوبی را رقم بزند، اما سرعت این رشد نسبت به روز‌های گذشته کمتر بود.

به گزارش می‌متالز، امروز سه‌شنبه ۷ شهریور، بازار سرمایه توانست فقط نزدیک ۱۰ هزار و ۸۸۰ واحد رشد کند و به سطح ۲ میلیون و ۹۵ هزار واحد دست یابد. این میزان افزایش نسبت به روز گذشته کمتر است.

شاخص کل هم‌وزن، یک معیاری است که هر رشد سهم‌ها را یکسان می‌کند و سهامی که بزرگتر است نمی‌تواند نسبت به سهم دیگر با ضریب بیشتری تاثیر بگذارد. این شاخص امروز با افزایش ۱۸۷۱ واحد، سطح ۷۰۷ هزار را لمس کرد.

تعداد معاملات در روز سه‌شنبه ۴۵۹،۹۸۸ و ارزش آن ۷۰ هزار میلیارد ریال و با حجمی به میزان ۹ میلیارد برگ سهم بوده است.

امروز دلار نیز با افزایش ۰.۱۰ درصدی به قیمت ۴۹ هزار ۱۰۰ تومان رسید و طلای ۱۸ عیار نسبت به روز گذشته ۰.۱۱ درصد رشد کرد.

در معاملات امروز بازار سرمایه، ۲۴۴ نماد سبزرنگ و ۳۳۰ نماد قرمزرنگ بودند که از میان ۶۸۹ نماد، ۳۵ درصد مثبت و ۴۸ درصد بازده منفی داشتند. با توجه به این که نسبت سهام‌ها با بازده منفی به نماد‌های مثبت بزرگتر است، رشد بازار سرمایه نشان می‌دهد ارزش بازاری سهام‌های مثبت بیشتر بوده است که تاثیر بیشتری روی شاخص گذاشته‌اند.

۵۱ نماد به ارزش ۲۰۸۹ میلیارد ریال صف خرید و ۳۱ نماد به ارزش ۱۸۴۶ میلیارد ریال صف فروش بودند.

نماد‌های ثشاهد، خگستر، ورنا و وساپا بیشترین ارزش معاملاتی را داشتند که بازده هر چهار نماد مثبت بود و نماد‌های شستا، دی، خگستر و خودرو بیشترین حجم معاملات را به خود اختصاص دادند.

معاملات فارس، فولاد، فملی و شستا بیشترین ارزش بازاری را داشتند.

حقیقی‌ها نیز در معاملات نماد‌های فن‌افزار، بمولد، ولپارس و کتوسعه بیشترین قدرت را داشتند. نماد‌های فملی، پارسان، تاپیکو بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص گذاشتند و نماد فارس تاثیر منفی داشت.

فشار تقاضا در نماد‌های فولاد و غکورش و حریل و فزر نسبت به سایر نماد‌ها بیشتر بود.

در زمان معاملاتی امروز، چهار صنعت سرمایه‌گذاری، مواد شیمیایی-متنوع، آهن و فولاد و فرآورده‌های نفتی بیشترین ارزش معاملاتی را داشتند. در میان نماد‌های مذکور صنعت سرمایه‌گذاری با ۰.۷۶ درصد ریزش، تنها نمادی بود که امروز بازده منفی داشت.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده