تاریخ: ۱۸ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۱۱
بازدید: ۹۵
کد خبر: ۳۱۶۷۸۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
گزارش روزانه بازار؛

افت ٢١٣٠٨ واحدی شاخص کل در نخستین روز هفته

‌می‌متالز - در معاملات امروز، شنبه ۱۸ شهریور ماه؛ رنگ سرخ بر بازار غلبه کرد و شاخص کل با افت ٢١٣٠٨ واحدی به ارتفاع ٢ میلیون و ١٢٩ هزار و ٦٦٧ واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، در معاملات امروز، شنبه ۱۸ شهریور ماه؛ رنگ سرخ بر بازار غلبه کرد و شاخص کل با افت ٢١٣٠٨ واحدی به ارتفاع ٢ میلیون و ١٢٩ هزار و ٦٦٧ واحد رسید.

شاخص هم وزن نیز با افت ٩٥٩٩ واحدی به سطح ٧١٦ هزار و ٨٦٠ واحدی رسید.

نماد‌های نوری، فولاد، فارس و فملی بیشترین تاثیر منفی را بر بازار بورس داشتند.

نماد‌های تکاردان، خگستر و شستا هم از نماد‌های پرتراکنش بازار امروز بودند.

شاخص کل فرابورس نیز امروز با ١.١ درصد افت به عدد ٢٦ هزار و ٤٨٠ واحد رسید.

وسپهر و آریا بیشترین تاثیر را در معاملات امروز فرابورس داشت و بمولد، دی و فن‌افزار پرتراکنش‌ترین نماد‌های فرابورس بودند.

ارزش معاملات خرد عدد ۵،۵۱۵ میلیارد تومان را به ثبت رسانده است که نسبت به میانگین هفتگی، ۱۱% کاهش داشته است. اما نسبت به میانگین ماهانه، کاهش قابل توجهی نداشته است.

در یک هفته گذشته برآیند معاملات در بازار سهام، خروج نقدینگی حقیقی (فروش حقیقی به حقوقی) به ارزش ۲۹۴ میلیارد تومان را نشان می‌دهد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی برای دومین روز متوالی با ثبت رقم ۹۹۸ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته بر شدت خروج هم نسبت به میانگین ماهانه افزوده شده است.

برآیند معاملات صندوق‌های درآمد ثابت نیز در یک هفته گذشته حاکی از ۴۰۴ میلیارد تومان خروج نقدینگی حقیقی از این صندوق‌ها است. خروج نقدینگی از این صندوق می‌تواند نکته مثبتی برای بازار سهام باشد. امروز نیز روند خروج نقدینگی حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت با ثبت رقم ۱۵۳ میلیارد تومان همچنان ادامه دارد. در یک هفته گذشته شیب خروج از این صندوق‌ها هم نسبت به میانگین ماهانه در حال افزایش است.

افت ٢١٣٠٨ واحدی شاخص کل در نخستین روز هفته

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده