تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۲۳
بازدید: ۸۴
کد خبر: ۳۱۵۷۷۰
سرویس خبر : صنایع کوچک
رحیمی:

مصرف‌کننده نباید از محدودیت واردات لوازم خانگی آسیب ببیند/ تولیدکنندگان از شرایط فعلی برای بهبود کیفیت استفاده کنند

‌می‌متالز - عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: شرایط ایجاد شده برای صنعت لوازم خانگی فرصتی است که بتوان از آن بر این بهبود کیفیت تولیدات داخلی و دست‌یابی به بازار‌های جهانی و صادرات استفاده کرد و تولیدکنندگان باید از شرایط استفاده کنند.

به گزارش می‌متالز، بهزاد رحیمی درباره قیمت و کیفیت لوازم خانگی، گفت: ما در هر صنعتی که به سمت انحصار برویم، مصرف‌کننده نخستین گروهی است که زیان می‌بیند، زیرا تولیدکننده رقیبی برای خود متصرف نیست و محصولات را سلیقه‌ای و بدون توجه به نیاز بازار و کاهش هزینه‌های سربار تولید می‌کند.

نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت توجه به کاهش هزینه‌های سربار به منظور اقتصادی شدن قیمت این محصولات، ادامه داد: زمانیکه رقابتی در کار نباشد، تولیدکننده به دنبال حداکثر سود می‌رود و مصرف‌کننده نیز ناچار به خرید این کالا‌ها است.

وی با اشاره به رشد تولیدات داخلی در حوزه لوازم خانگی و تنوع محصولات در این زمینه، اضافه کرد: باید ضمن اینکه حمایت از تولید داخل، شرایطی فراهم کرد که تولیدکننده برای تولید محصولات باکیفیت انگیزه لازم را داشته باشد.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم وجود برند‌های مختلف در حوزه لوازم خانگی را مثبت ارزیابی کرد و افزود: هرچند وجود تولیدکنندگان مختلف در این حوزه اتفاق مناسبی است، اما مصرف‌کننده نباید از شرایط انحصار آسیب ببیند بنابراین اگر برخی سوءاستفاده‌ها در این زمینه تداوم داشته باشد باید به سراغ واردات رفت.

وی تصریح کرد: باید نظارت بیشتری بر حوزه تولید لوازم خانگی صورت گیرد تا سرنوشت صنعت خودروسازی دوباره تکرار نشود با توجه به اینکه ما جوانان را به ازدواج تشویق می‌کنیم باید شرایط را برای خرید لوازم خانگی را نیز تسهیل کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: شرایط ایجاد شده برای صنعت لوازم خانگی فرصتی است که بتوان از آن بر این بهبود کیفیت تولیدات داخلی و دست‌یابی به بازار‌های جهانی و صادرات استقاده کرد، این شرایط فرصتی برای منفعت‌طلبی عده‌ای نیست.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده