تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۰۲
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۳۱۷۶۰۹
سرویس خبر : صنایع کوچک
با حضور معاون وزیر صمت؛

خط تولید مجموعه «الکترواستیل» مشهد دوباره راه‌اندازی شد

‌می‌متالز - خط تولید مجموعه «الکترواستیل» مشهد که فروردین‌ماه امسال و به‌دلیل آتش‌سوزی متحمل خسارت سنگینی شده بود، با حضور معاون صنایع عمومی وزیر صمت، به‌صورت آزمایشی دوباره راه‌اندازی شد.

به گزارش می‌متالز، «محمدمهدی برادران» معاون صنایع عمومی وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه مراسم افتتاح آزمایشی و بازدید از بخش‌های بازسازی شده کارخانه تولید یخچال و فریزر الکترواستیل در جمع خبرنگاران گفت: ۱۵ فروردین‌ماه امسال واقعه آتش‌سوزی، در یکی از واحد‌های تولیدی خوشنام و صاحب برند معتبر رسته لوازم خانگی با نام «الکترواستیل» در مشهد رخ داد که واقعه تلخی برای حوزه تولید و جامعه صنعتی کشور بود.

وی ادامه داد: با همت مجدد مالک کارخانه و برنامه‌ریزی منسجم، بعد از حدود پنج ماه واحد خسارت دیده الکترواستیل بازسازی و خط تولید خود را راه‌اندازی کرد و منجر به اشتغال مجدد کارگران شد.

معاون صنایع عمومی وزیر صمت اضافه کرد: با وجود اینکه بیمه تاخیر‌هایی در پرداخت خسارت داشت، اما وعده مالک کارخانه الکترواستیل محقق شد و هنوز به نیمه دوم سال نرسیده، چراغ کارخانه دوباره روشن شد و اشتغال و تولید به آن بازگشت.

وی تخلیه خسارت‌های ناشی از آتش سوزی در کارخانه الکترواستیل را دشوار دانست و یادآور شد: با همت این کارخانه همه خسارات به‌جا مانده از آتش سوزی پاکسازی شد، مواد اولیه و طراحی برای تولیدی باکیفیت‌تر از قبل تامین و خط تولید دوباره فعال شد و طبق قول گذشته، در روز اول ربیع‌الاول از نزدیک شاهد بازگشایی و فعالیت مجدد کارخانه الکترواستیل بودم.

برادران همچنین اظهار امیدواری کرد که مجموعه الکترواستیل به روز‌های خوش خود بازگردد و سهمش از بازار لوازم خانگی کشور را حفظ کند و بتواند با همراهی مردم و توزیع کنندگان، محصول یخچال و فریزر را با کیفیت بالاتر به دست مشتری برساند و وقفه چند ماهه را جبران کند.

وی از خرید ماشین‌آلات و خطوط تولیدی جدید برای کارخانه الکترواستیل خبر داد و تصریح کرد: این کارخانه در آینده نزدیک با محصولات کیفی‌تر و کاهش انرژی برق کمتری فعالیت خود را ادامه خواهد داد تا به سطحی از صادرات کالا دست یابد.

در ادامه این بازدید، «امیررضا رجبی» مدیرکل صمت استان خراسان‌رضوی نیز به تشریح پیگیری‌ها برای رفع مشکلات الکترواستیل بعد از واقعه آتش سوزی پرداخت و گفت: همه دستگاه‌های اجرایی استان برای حل مشکلات الکترواستیل همت کردند.

وی اضافه کرد: کارگروه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان برای حل مشکلات این کارخانه مصوبه‌ای داشت که در این راستا بخشی از استمهال بدهی‌های این کارخانه توسط بانک‌ها متوقف و همچنین واردات ۵۶۷ یورو ماشین‌آلات برای این کارخانه تایید شده است. ضمن اینکه با پیگیری‌های انجام گرفته، آهن آلات مورد نیاز این کارخانه نیز خارج از بورس تامین خواهد شد.

مدیرکل صمت استان خراسان‌رضوی افزود: زمینی در شهرک صنعتی رضوی برای اجرای طرح توسعه واحد صنعتی الکترواستیل اختصاص یافته است، مشکلات مربوط به شهرداری برای بازسازی محل فعلی کارخانه الکترواستیل رفع و بازسازی از چند ماه قبل آغاز شد و امروز شاهد افتتاح آزمایشی خط تولید این کارخانه هستیم.

رجبی با بیان اینکه الکترواستیل جزء کارخانه‌های بزرگ لوازم خانگی بوده که انواع یخچال‌های خانگی و صنعتی و فریزر را تولید می‌کند، گفت: این واحد جزء برند‌های مطرح استان و کشور است و از بخش‌های مهم شبکه توزیع کشور در حوزه یخچال به شمار می‌رود و بازار قابل توجه صادراتی نیز دارد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده