تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۱۵
بازدید: ۶۴
کد خبر: ۳۱۵۸۴۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

آغاز فروش فوق العاده محصولات مدیران خودرو در سامانه یکپارچه

‌می‌متالز - سامانه یکپارچه خودرو از روز گذشته ۶ شهریور، دوباره فعال شده و علاوه بر شرکت کرمان موتور، فروش فوق العاده مدیران خودرو نیز آغاز شده است.

به گزارش می‌متالز، فروش فوق العاده مدیران خودرو به همراه شرکت زیرمجموعه خود یعنی فونیکس، از روز گذشته ۶ شهریور ۱۴۰۲ در سامانه فروش یکپارچه آغاز شده که مختص برندگان مرحله دوم سامانه یکپارچه فروش خودرو است. بر این اساس، تمامی پذیرفته شدگان مرحله دوم، با موعد تحویل پاییز ۱۴۰۲ تا انتهای سال ۱۴۰۳ می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت سامانه یکپارچه به نشانی Esalecar.ir نسبت به انتخاب و خرید خودرو اقدام کنند.

کدام محصولات در طرح فروش فوق العاده مدیران خودرو حضور دارند؟

با پیگیری‌های صورت گرفته از شرکت مدیران خودرو، این شرکت از وجود طرح فوق، اعلام بی‌اطلاعی کرد. همچنین طرح فروشی روی وب‌سایت رسمی شرکت به چشم نمی‌خورد؛ اما با استناد به سامانه یکپارچه، سه طرح عادی، جوانی جمعیت و خودرو‌های فرسوده برای محصولات مدیران خودرو و فونیکس وجود داشته و خودرو‌های ام‌وی‌ام X۲۲ Pro دنده‌ای، X۵۵ Pro IE، آریزو ۶ پرو اکسلنت، تیگو ۷ پرو اکسلنت و فونیکس FX به چشم می‌خورد.

آغاز فروش فوق العاده محصولات مدیران خودرو در سامانه یکپارچه

مدیران خودرو، حق فروش در خارج از سامانه یکپارچه ندارد!

مهدی تقدسی، رئیس سامانه یکپارچه فروش خودرو اظهار کرد: اصولاً هیچ خودروسازی حق فروش خودرو در خارج از سامانه یکپارچه را ندارد و اگر این امر انجام پذیرفته باشد، قطعاً غیرقانونی است.

تقدسی در باره شرایط فروش فوق العاده مدیران خودرو گفت: قیمت‌های فروش محصولات که توسط شورای رقابت مشخص می‌شود و در این باره شکی وجود ندارد. اما شرایط تحویل و پرداخت برای افرادی که اولویت خود را محصولات مدیران خودرو انتخاب کرده بودند، می‌توانند به صورت فروش فوق‌العاده، محصول مورد نظر را خریداری کنند. به این ترتیب، خودرو‌ها با موعد تحویل ۹۰ روز کاری و نقدی، قابل خریداری است؛ بنابراین تمامی افرادی که موعد تحویل خودروی آن‌ها در سامانه فروش خودرو از پاییز ۱۴۰۲ تا انتهای سال ۱۴۰۳ اعلام شده است، می‌توانند در این طرح ثبت‌نام کرده و خودروی موردنظرشان را زودتر از موعد، تحویل بگیرند.

اختلاف قیمت کارخانه و بازار محصولات مدیران خودرو

ام‌وی‌ام X۲۲ Pro MT: این کراس‌اوور جزو ارزان‌ترین محصولات مدیران خودرو بوده که با نرخ نهایی ۷۰۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد. از سوی دیگر X۲۲ Pro دنده‌ای در بازار امروز با قیمت ۷۹۰ میلیون تومان معامله می‌شود؛ بنابراین اختلاف قیمت این کراس‌اوور در بازار به حدود ۸۳ میلیون تومان می‌رسد.

ام‌وی‌ام X۵۵ Pro IE: این کراس‌اوور از لحاظ ابعاد در رده بالاتری از X۲۲ قرار می‌گیرد. نرخ اعلامی مدیران خودرو برای مصرف‌کننده، یک میلیارد و ۲۴۹ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان درنظر گرفته شده؛ اما این درحالی است که قیمت آن در بازار آزاد، روی کانال یک میلیارد و ۲۴۰ میلیون تومان قرار می‌گیرد؛ بنابراین X۵۵ Pro IE در بازار آزاد حدود ۱۰ میلیون تومان ارزان‌تر از قیمت کارخانه معامله می‌شود.

آریزو ۶ پرو: این سدان چینی توسط شرکت فونیکس به مونتاژ می‌رسد و نرخ نهایی فروش آن از درب کارخانه، یک میلیارد و ۲۳۸ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان اعلام شده است. آریزو ۶ پرو در بازار با قیمت یک میلیارد و ۳۸۵ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود و بنابراین یک اختلاف ۱۴۷ میلیون تومانی بین قیمت کارخانه و بازار وجود دارد.

تیگو ۷ پرو اکسلنت: شرکت فونیکس وظیفه مونتاژ و فروش این کراس‌اوور را برعهده دارد. طبق اعلام شرکت، نرخ فروش تیگو ۷ پرو اکسلنت یک میلیارد و ۴۵۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان درنظر گرفته شده است و در بازار آزاد، به قیمت یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود؛ بنابراین اختلاف قیمت از کارخانه تا بازار به حدود ۲۰۰ میلیون تومان می‌رسد.

فونیکس FX پریمیوم: این کراس‌اوور از محصولات بالا رده شرکت فونیکس محسوب می‌شود که با نرخ نهایی درب کارخانه یک میلیارد و ۷۲۴ میلیون و ۷۰۰ هزارتومان در طرح فروش فوق العاده مدیران خودرو فروخته می‌شود. در بازار آزاد، FX پریمیوم روی کانال یک میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان معامله می‌شود و این یعنی اختلاف قیمت از درب کارخانه تا بازار، حدود ۴۵ میلیون تومان است.

منبع: تجارت نیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده