تاریخ: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۱۵
بازدید: ۸۶
کد خبر: ۳۱۶۰۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
محبی نجم آبادی مطرح کرد:

اقتصاد تولید محور؛ راهکار عبور از رشد تورم

‌می‌متالز - عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی معتقد است راهکار عبور از رشد تورم اقتصاد تولید محور است و اگر شرایط اقتصادی کشور از ثبات لازم برخوردار باشد و به طور مناسب از تولید حمایت شود، تورم کاهش پیدا خواهد کرد.

به گزارش می‌متالز، بهروز محبی نجم آبادی، با اشاره به عوامل اصلی در رشد تورم بیان کرد: تورم ماحصل افزایش قیمت ارز، کسری بودجه و اختلاف بین منابع و مصارف است.

این نماینده مجلس با اشاره به تاثیر ناترازی‌ها در رشد نرخ تورم بیان کرد: همچنین ناترازی‌های بانکی در سال‌های اخیر نیز بر روی نرخ تورم اثر گذار بوده و باید با سیاست گذاری مناسبی از تولید این ناترازی جلوگیری کرد.

وی با بیان اینکه راهکار عبور از رشد تورم اقتصاد تولید محور است، تصریح کرد: اگر شرایط اقتصادی کشور از ثبات لازم برخوردار باشد و به طور مناسب از تولید حمایت شود، تورم کاهش پیدا خواهد کرد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: به واقع اقتصاد تولید محور در حوزه صادرات می‌تواند برای کشور ارزآوری داشته باشد؛ بنابراین مثبت شدن تراز صادارتی کشور می‌تواند تاثیر مستقیمی بر مهار تورم داشته باشد.

محبی نجم آبادی با اشاره به تمرکز بر روی برخی مسائل در برنامه هفتم توسعه اعم از اقتصاد تولید محور بیان کرد: اگر مسائلی همچون توجه به اقتصاد تولید محور به درستی در برنامه هفتم توسعه و همچنین بودجه سالیانه اجرایی و عملیاتی شود، قطعا تورم مهار خواهد شد.

این نماینده مجلس با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در زمینه جهش تولید بیان کرد: مقام معظم رهبری مساله جهش تولید را چندین سال است که به عنوان یک نقطه کانونی و مهم و تاثیرگذار بر روی شاخص‌های اقتصادی مطرح می‌کنند که باید بیش از پیش مدنظر قرار گیرد تا روند رشد تورم متوقف شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده