تاریخ: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۵۱
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۳۱۶۱۳۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
علی‌آبادی در شرکت واگن پارس مپنا مطرح کرد؛

وزارت صمت حامی صنایع کشور است/ دستاورد اصلی صنایع ایجاد اشتغال و ثروت برای کشور است

‌می‌متالز - وزیر صنعت، معدن و تجارت با تاکید بر حمایت از کالا‌های داخلی با کیفیت و کمیت کافی، گفت: شرایطی را به‌وجود می‌آوریم تا حمایت کافی از صنایع داخلی انجام شود.

به گزارش می‌متالز، «عباس علی‌آبادی» وزیر صنعت، معدن و تجارت، در جریان بازدید از شرکت واگن پارس مپنا، ضمن بیان مطلب فوق اظهار کرد: در جمع فعالان اقتصادی که حضور یافتم، متوجه شدم مشکلات مشترکی بین استان‌های مختلف وجود دارد و تقریباً به یک مشکل عمومی تبدیل شده است که امیدوارم بتوانیم با راه حل‌هایی موجود و براساس قانون، آن‌ها را حل کنیم.

وی با بیان اینکه پرداختن به این مشکلاتِ متنوع انرژی زیادی را طلب می‌کند و در مقابل بهره‌وری چندانی هم ندارد، افزود: مطابق اسناد بالادستی اهدافی که باید دنبال کنیم و رهبر معظم انقلاب هم بر آن‌ها تاکید کردند، در دستور کار قرار داریم.

وزیر صمت ادامه داد: در این راستا جشنواره‌ای را بین صنعتگران برگزار خواهیم کرد تا آن‌ها را به این سمت تشویق و هدایت کند و مبتنی بر آن دستاوردها، صنایع پیشرو را مورد حمایت بیشتری قرار خواهیم داد تا کشور به اهداف زیربنایی خود که قانون تعیین کرده، برسد. اطلاعیه آن نیز به زودی از سوی رسانه‌های عمومی اعلام خواهد شد.

وی در مورد واردات کالا‌های مشابه تولید داخل، اینگونه توضیح داد: فرمایشات رهبر معظم انقلاب در جلسه با وزرا و کابینه دولت فصل‌الخطاب است؛ ایشان فرمودند که مهار تورم از مسیر رشد تولید محقق می‌شود لذا کالایی که در داخل کشور تولید شده و از کیفیت و کمیت کافی برخوردار است را با وضع مقررات و تعرفه‌ها مورد حمایت قرار می‌دهیم.

علی‌آبادی با بیان اینکه شرایطی را به‌وجود می‌آوریم تا حمایت کافی از صنایع داخلی انجام شود، زیرا وزارت صمت حامی صنایع کشور است، خاطرنشان کرد: نیاز‌های کشور باید از این مسیر تأمین شود.

وی با بیان اینکه دستاورد اصلی صنایع ایجاد اشتغال و ثروت برای کشور است، تصریح کرد: تنظیمات و توازن به نفع تولید، به‌نحوی سازماندهی خواهند شد تا صنایع کشور کار خود را به درستی انجام دهند.

وزیر صمت با بیان اینکه مشکل کاهش سرمایه‌گذاری یک پدیده جهانی است که در کشور ما هم مقداری مشکل در این حوزه داریم، گفت: در استان اراک صنایع عموماً قدیمی هستند و باید در این زمینه سرمایه گذاری شود؛ لذا دولت تلاش می‌کند که تسهیلات لازم را فراهم کند تا هم سرمایه در گردش واحد‌ها تأمین و هم شرایط برای سرمایه‌گذاری با خیال آسوده فراهم شود.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده