تاریخ: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۵۷
بازدید: ۶۰
کد خبر: ۳۱۶۳۰۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان کردستان اعلام کرد؛

رونق تولید از عوامل رشد و توسعه اقتصادی هر جامعه‌ای است/ اشتغال‌زایی ۱۷۷ نفر، پس از احیای یک واحد تولیدی

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان کردستان اعلام کرد که رونق تولید یکی از عوامل موثر در رشد و توسعه اقتصادی هر جامعه‌ای به شمار می‌رود.

به گزارش می‌متالز، «بختیار خلیقی» مدیرکل صمت استان کردستان، با بیان اینکه رونق تولید یکی از عوامل موثر در رشد و توسعه اقتصادی هر جامعه‌ای به شمار می‌رود، گفت: خوشبختانه با اقدامات انجام شده در خصوص حمایت از تولیدکنندگان داخلی انتظار می‌رود در آینده نزدیک شاهد توسعه و تحول در حوزه تولیدات داخلی و اشتغال استان باشیم.

وی با اشاره به منویات رهبر معظم انقلاب در خصوص نامگذاری سال تاکید کرد: در سال رشد تولید و مهار تورم، نهضت احیای واحد‌های راکت در کردستان هم شکل گرفته است و در این راستا مسوولان استان عزم خود را جذب کردند.

مدیرکل صمت استان کردستان در ادامه به تلاش دولت برای احیای یک زنجیره تولیدی در کردستان اشاره کرد و یادآور شد: واحد تولیدی بستنی عسل به‌دلیل مشکلات مالی تعطیل شده بود و در حال حاضر با همت مسوولان، بستر‌های لازم برای احیای دوباره آن فراهم شده است.

وی ادامه داد: تاکنون چند مرتبه مشکل این واحد در کارگروه ملی رفع موانع تولید مطرح شده و در آخرین جلسه و بررسی انجام شده اعطای تسهیلات مبلغ ۱۶۵ میلیارد تومان برای آن مصوب شد.

خلیقی اضافه کرد: همچنین ۶۵ میلیارد تومان سرمایه ثابت برای خرید جام در واحد گاوداری زیر مجموعه این شرکت تولیدی و ۱۰۰ میلیارد تومان هم برای سرمایه در گردش آن به تصویب رسیده است.

وی در ادامه تصریح کرد: گاوداری این مجموعه به تملک بانک سپه درآمده بود که این مسله با رایزنی و پیگیری‌های انجام شده حل و فصل شده و قرار است پایه‌های تسهیلان مذکور بار دیگر فعال شود. 

مدیرکل صمت استان کردستان همچنین گفت: ماه گذشته از سوی بانک مرکزی پرداخت مبلغ مصوب برای راه‌اندازی مجدد این واحد به استان ابلاغ شده است و انتظار می‌رود با پرداخت آن تا هم گاوداری هم بستنی عسل شروع به کار کند و ۱۷۷ نفر هم در آن مشغول به کار شوند.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده