تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۳۶
بازدید: ۱۱۶
کد خبر: ۳۱۷۵۰۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان همدان خبر داد؛

هدف‌مان تسهیل‌گری در بخش‌های تولید و صادارت است

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان همدان با بیان اینکه منابع مالی تولیدکنندگان و صنعتگران به سمت بانک‌های هم‌خانواده هدایت شود، گفت: هدف‌مان تسهیل‌گری در امور مربوط به بخش‌های تولید و صادارت است.

به گزارش می‌متالز، نخستین جلسه شورای هم‌خانواده صنعت، معدن و تجارت استان همدان، با تاکیدات مقام عالی وزارت صمت، با ریاست «احمد شانیان» مدیرکل صمت استان همدان و حضور معاونین ستادی، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی، رئیس اتاق اصناف، مدیر بانک صنعت و معدن، مدیر بانک توسعه صادرات، مدیر مرکز آموزش بازرگانی، رئیس سازمان نظام مهندسی معدن، نماینده اتاق بازرگانی، نماینده خانه معدن، نماینده سازمان مدیریت صنعتی در محل ساختمان اداره کل صمت استان برگزار شد.

شانیان در این جلسه با تاکید بر اینکه شورای هم‌خانواده صنعت، معدن و تجارت استان همدان با هدف هماهنگی و هم‌افزایی بیشتر بین مجموعه‌های تابعه صمت استان برگزار می‌شود، گفت: باید در این نشست بتوانیم راهکار و برنامه‌های منسجم و قوی‌تری برای پیشبرد اهداف مدنظر ارائه کنیم.

وی با اشاره به خاصیت دو وجهی جلسه شورای هم‌خانواده صمت، افزود: این جلسه در عین رسمیت و عمل به بخشنامه و دستورالعمل‌های بالادستی، فضایی دوستانه را بین همکاران برای وفاق و همدلی بیشتر ایجاد می‌کند.

مدیرکل صمت استان همدان خاطرنشان کرد: از عملکرد‌های سلیقه‌ای و جزیره‌ای در برخورد با مسائل و مشکلات باید پرهیز کنیم و به سمت یک‌صدایی در انتقال مباحث و تصمیم‌گیری حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه برآیند تلاش و هدف‌مان تسهیل‌گری در امور مربوط به بخش‌های تولید و صادارت است، یادآور شد: یکی از راه‌های کمک به فعالان اقتصادی استان، هدایت منابع مالی این بخش به سمت بانک‌های هم‌خانواده صمت است.

شانیان اضافه کرد: بانک‌های صنعت، معدن و توسعه صادرات چند برابر منابع خود تسهیلات ارائه کرده‌اند که برای تقویت آن‌ها باید منابع مالی واحد‌های تولیدی و صنعتی را به این بانک‌ها سوق دهیم تا بتوانند با توان بیشتر بخش تولید را یاری دهند.

مدیرکل صمت همچنین گفت: هدف اصلی تشکیل شورای هم‌خانواده صنعت معدن و تجارت، ایجاد هم‌افزایی و ساماندهی بیشتر فی‌مابین ادارات دولتی و تشکل‌های استانی در بخش صنعت، معدن و تجارت استان است.

گفتنی است، طرح‌های اولویت‌دار جهت سرمایه‌گذاری، به اشتراک گذاشتن امکانات و ظرفیت‌های موجود و استفاده بهینه از آنها، برگزاری رویداد‌های ملی با تکیه بر توانمندی‌های استان از دیگر مواردی بود که در این نشست مورد بحث و تبادل نظر اعضا قرار گرفت.

همچنین در این نشست ضمن ارائه گزارش عملکرد سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط استانی و تبیین وضعیت صنعت، معدن و تجارت استان در خصوص مسائل و مشکلات این حوزه‌ها به تفکیک بحث و تبادل نظر شد.

لازم به ذکر است: احصاء مسائل و مشکلات واحد‌های تولیدی صنعتی، معدنکاران، صنوف و تجار و ارائه راهکار‌های مناسب برای رفع موانع توسعه این بخش‌ها از جمله مواردی هستند که در جلسات این شورا بحث و بررسی خواهند شد.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده