تاریخ: ۱۲ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۵۵
بازدید: ۵۰
کد خبر: ۳۱۹۳۱۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی خبر داد؛

احیای ۲۰۷ واحد راکد استان آذربایجان‌غربی در دولت سیزدهم/ قابلیت تولید بیش از ۲ میلیون تن سنگ تزئینی در استان

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی اعلام کرد که در دولت سیزدهم ۲۰۷ واحد صنعتی و معدنی راکد در استان احیا شده است.

به گزارش می‌متالز، «عبدالحمید سرتیپی» مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی، ضمن بیان مطلب فوق از صدور ۲۰۷۰ پروانه صنعتی صادر شده در استان خبر داد و گفت: طی ۶ ماهه نخست امسال، ۸۷ پروانه بهره‌برداری صنعتی در استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه طی یک سال گذشته ۲۳۳۹ جواز تاسیس در استان صادر شده که فرصت اشتغال‌زایی برای ۶۳ هزار و ۸۵۱ نفر را فراهم آورده است، افزود: طی دو سال گذشته ۷۳۳ واحد جواز توسعه‌ای برای واحد‌های تولیدی-صنعتی در استان صادر شده است.

مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی در ادامه با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۹ هزار و ۲۰۰ جواز صنفی و امسال نیز بیش از ۱۲ هزار جواز صنفی صادر شده، اضافه کرد: طی ۶ ماهه نخست سال‌جاری، ۷ هزار اشتغال در سامانه صمت ثبت شده است.

وی با اشاره به اهمیت جذب سرمایه گذار و رقابت بین کشور‌ها برای جذب سرمایه گذار یادآور شد: سال گذشته ۴۳ هزار میلیارد تومان در حوزه صنایع معدنی استان سرمایه گذاری شده است.

سرتیپی از تاکید استاندار مبنی بر سلب صلاحیت معادنی که فعالیتی ندارند، خبر داد و افزود: طی سال گذشته ۱۶۱ معدن سلب صلاحیت شد، همچنین ۲۸۳ معدن نیز در اردیبهشت به مزایده گذاشته شد که بزرگترین مزایده معادن استان به‌زودی انجام می‌شود که ۳۰۰ معدن به مزایده گذاشته می‌شود.

وی با بیان اینکه ۲۵۰ معدن سنگ تزئینی با قابلیت تولید سالانه ۲.۵ میلیون مترمربع سنگ در استان وجود دارد، اظهار کرد: ۸۷ درصد معادن استان، سنگ تزیینی، لاشه و آهک است.

مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی با اعلام حمایت از سرمایه‌گذاران در جهت راه‌اندازی واحد‌های فرآوری موادمعدنی در استان تاکید کرد: در تلاشیم سرمایه‌گذاری‌ها در معادنی که مواد معدنی استخراجی دارای ارزش افزوده بالایی دارند، صورت گیرد.

وی با بیان اینکه برای ایجاد واحد‌های فراوری معدنی نیازمند حضور شرکت‌ها و هولدینگ‌های بزرگ دارای دانش فنی و تکنولوژی هستیم، افزود: ضمن اینکه از ۸۰۰ معدن استان، ۵۵۵ معدن دارای پروانه بهره‌برداری است.

سرتیپی در ادامه اظهار کرد: طی بررسی‌های انجام شده مشخص شد ۲۰۰ واحد تولیدی در استان برچیده شده و ۴۰۰ واحد نیز است که پروانه فعالیت واحد‌های برچیده شده لغو شد، همچنین بخشی از واحد‌هایی صنعتی که با تکنولوژی قدیمی فعال بودند نیز در استان شناسایی شد تا نسبت به مدرن کردن و نوسازی ان‌ها اقدام شود.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت سامانه جامع تجارت افزود: سال‌های گذشته به‌دلیل نبود چنین سامانه‌ای، اطلاعات روشنی از میزان تولید محصولات و آماری از میزان فعالیت واحد‌های مختلف تولیدی در دست نبود، اما در حال حاضر با فعالیت این سامانه جامع تجارت آمار دقیقی از کالا‌های تولیدی و وارداتی موجود است.

مدیرکل صمت استان آذربایجان‌غربی همچنین گفت: چنانچه واحد تولیدی ۳ ماه پیاپی آمار و اطلاعات واحد مذکور را در سامانه ثبت نکرده باشد، از نظر سازمان صمت واحد تولیدی راکد محسوب می‌شود.

منبع: شاتانیوز

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده