تاریخ: ۲۵ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۳۱
بازدید: ۸۹
کد خبر: ۳۲۰۸۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صدور ۴۲۰۰ پروانه بهره‌برداری صنعتی در کشور

‌می‌متالز - معاون دفتر محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت از صدور ۴۲۰۰ پروانه بهره‌برداری صنعتی در کشور در نیمه نخست امسال خبر داد.

به گزارش می‌متالز، هرمز سلیمانی در حاشیه بازدید از یک واحد صنعتی کوهرنگ، از صدور ۴ هزار و ۲۰۰ پروانه بهره‌برداری صنعتی در کشور در نیمه نخست امسال خبر داد و اظهار داشت: این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۲۰ درصد رشد داشته است.

معاون دفتر محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: رشد صدور پروانه بهره‌برداری حکایت از مشارکت بیشتر مردم در طرح‌های تولیدی است که اگرچه بخشی از آن با هدف حفظ ارزش پول و کنترل پیامد‌های ناشی از تورم انجام شده، اما در مجموع نشان می‌دهد که مردم برای ورود به فعالیت‌های تولیدی تمایل بیشتری نسبت به سال‌های گذشته نشان می‌دهند.

وی ادامه داد: در استان چهارمحال و بختیاری به موازات کشور شاهد رشد ۲۰ درصدی پروانه‌های بهره‌برداری و مجوز‌های کسب و کار در نیمه نخست امسال بوده‌ایم به طوری که در این مدت ۸۴ پروانه بهره‌برداری صادر شده است.

معاون دفتر محیط کسب و کار وزارت صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: اهتمام دولت سیزدهم بر این است که با تسهیل کسب و کار علاوه‌بر آنکه مردم را برای مشارکت در فعالیت‌های تولیدی تشویق کند بلکه شرایطی فراهم آورد که بازدهی این فعالیت‌ها در مقایسه با بازهاری مالی واسطه‌ای بیشتر باشد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده