تاریخ: ۱۲ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۰۵
بازدید: ۶۳
کد خبر: ۳۱۶۳۸۹
سرویس خبر : آهن و فولاد
برخی فعالان بازار آهن:

قیمت‌ها در بازار به کف رسید

‌می‌متالز - براساس مشاهدات بازار آهن و فولاد تهران، هم اکنون معاملات در بازار بیشتر بین تامین کنندگان و به صورت دست به دست انجام می‌شوند، چرا که مصرف کنندگان همواره انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها را دارند.

به گزارش می‌متالز، برخی از فعالان بازار آهن شادآباد با اشاره به اینکه بازار آهن همچنان روز‌های آرامی را پشت سر می‌گذارد، اظهار داشتند: روز‌های داغ تابستان نتوانستند یخ بازار آهن را بشکنند و این بازار همچنان در خوابی عمیق و رکودی بی‌سابقه به سر می‌برد و نه کارخانه‌ها، نه کارشناسان و نه خریداران نمی‌توانند به‌درستی وضعیت آن را تحلیل کنند و مشتریان علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری روی مقاطع فولادی از خود نشان نمی‌دهند.

در همین حال، این فعالان بازار گفتند: بازار آهن و فولاد در طول شهریور ماه همچنان در رکود و ضعف تقاضا به سر می‌برد و همسو با نوسان نرخ دلار با جزئیات ریزی همراه بوده است.. البته با ثبات نرخ دلار به عنوان اصلی‌ترین فاکتور مؤثر بر نرخ آهن‌آلات، علی‌رغم وجود اخبار سیاسی مثبت، تقاضا برای مقاطع طویل فولادی با وجود نرخ‌های ثابت، محدود بوده است. به عبارت دیگر، این بازار هرچند افت و خیز‌هایی را تجربه کرد، اما نرخ‌های معاملاتی به قیمت‌های اول ماه بازگشتند.

در همین حال، هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم، روند بازار، اغلب ثابت بود و در شرایط فعلی، مصرف کننده نهایی تقاضای کمتری دارد و عمده سفارشات بین تأمین‌کنندگان انجام می‌شود. بیشتر تولید کنندگان و فروشندگان رویکرد صادراتی را تقویت کرده‌اند و در شرایط رکودی داخلی به دنبال صادرات محصولات خود هستند.

به گفته این فعالان بازار، با وجود اینکه فصل تابستان به طور سنتی زمان مناسبی برای رونق در بخش ساختمان‌سازی است، اما همچنان رکود در این بخش وجود دارد و تقاضایی برای محصولات فولادی مانند میلگرد برای استفاده در مصالح ساختمانی دیده نمی‌شود و براساس شنیده ها، ساخت‌وساز در تهران ۲.۵ درصد کاهش یافته است.

براساس مشاهدات بازار، معاملات در بازار بیشتر بین تامین کنندگان و به صورت دست به دست انجام می‌شوند، چرا که مصرف کنندگان همواره انتظار کاهش بیشتر قیمت‌ها را دارند. البته بخش زیادی از پروژه‌ها متوقف شده‌اند و ساخت و ساز از رونق افتاده است، ضمن اینکه به نظر می‌رسد قیمت‌ها به کف رسیده اند.

منبع: فولادبان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده