تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۴۸
بازدید: ۱۰۷
کد خبر: ۳۱۶۴۸۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
وزیر تعاون:

بررسی میدانی حادثه طزره با حضور رابط کار وزارت تعاون آغاز شده است

‌می‌متالز - وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه بررسی میدانی حادثه طزره آغاز شده و رابط کار وزارتخانه در منطقه حضور دارد، تصریح کرد گزارش نهایی در مورد این حادثه تقدیم مردم می‌شود.

به گزارش می‌متالز، «صولت مرتضوی» روز دوشنبه ضمن تسلیت به خانواده درگذشتگان حادثه معدن طزره افزود: ساعت ۱۹ روز گذشته (یکشنبه) بر اثر انتشار گاز در حجم بسیار بالا، انفجاری در معدن دامغان صورت گرفت و حدود ۶ نفر از کارگران شریف در آنجا محبوس شدند.

وی ادامه داد: از همان ابتدای وقوع حادثه، گروه‌های امداد و نجات و خصوصا گروه امداد و نجاتی مستقر در معدن وارد میدان شدند. به لحاظ شدت انتشار گاز، تقریبا ۵۰۰ gpn انتشار گاز منواکسیدکربن داشتیم که امکان ورود وجود نداشت.

مرتضوی افزود: همکاران ما در هلال‌احمر و استان با قدرت و قوت وارد شدند و گاز را تخلیه کردند. متاسفانه ۶ نفر از همکاران عزیز کارگر ما جان خود را از دست دادند.

وزیر تعاون اظهار داشت: بررسی‌های میدانی در خصوص این حادثه تلخ آغاز شده و رابط کار وزارت تعاون در منطقه حضور دارد. گزارش مسوولان معدن حاکی از این است که یک‌ربع قبل از انفجار آن جبهه کاری را مورد بررسی قرار دادند و هیچگونه اثری از انتشار گاز نبوده است. اما پس از انجام عملیات حفاری، در محفظه‌ای تجمیع گاز صورت گرفته است.

مرتضوی گفت: گزارش‌های ابتدایی دلیل انفجار را انتشار گاز می‌دانند، اما همه کارشناسان اعزامی ما علت حادثه، گزارش پزشکی قانونی و ایمنی کار را بررسی کرده و گزارش نهایی و دقیق را به اطلاع ما می‌رسانند و آن را تقدیم مردم خواهیم کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بامداد روز دوشنبه با سفر به استان سمنان از محل انفجار در یکی از تونل‌های معدن طزره دامغان دیدن کرد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده