تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۲۴
بازدید: ۱۵۴
کد خبر: ۳۱۶۴۹۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی
رئیس دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان مطرح کرد

جلوگیری از خام فروشی مس با روش‌های علمی در دانشگاه رفسنجان

‌می‌متالز - رئیس دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان با اشاره به رونمایی از پوستر رویداد ملی توسعه صنایع پایین دستی مس رفسنجان گفت: در این دانشگاه قرار است با ارائه روش‌های علمی از خام‌فروشی مس جلوگیری شود.

به گزارش می‌متالز، در مراسم رونمایی از پوستر رویداد ملی توسعه صنایع پایین‌دستی مس که امروز، سیزدهم شهریور ماه برگزار شد، تفاهم‌نامه راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع معدنی جنوب شرق کشور بین مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و دانشگاه، ولی عصر (ع) رفسنجان منعقد شد.

رئیس دانشگاه ولی عصر (عج) رفسنجان در این مراسم اظهار کرد: ۷۰ درصد امور عمرانی و فضا‌های کاربردی دانشگاه اعم از حصار دانشگاه، چهار خوابگاه، آزمایشگاه، دانشکده ادبیات و علوم انسانی و ... توسط خیرانی همچون مرحوم فروتنی، صبوری، امین، شمسی و دیگر خیران ایجاد شده، آن‌ها پایه‌گذار این مجموعه علمی شهرستان بودند که در نوع خود و در حال حاضر دومین مرکز جامع علمی استان بعد از دانشگاه شهید باهنر کرمان است.

دکتر رضا رنجبر کریمی با اشاره به مساحت ۵۰۰ هکتاری دانشگاه بیان کرد: این مرکز علمی در سال ۶۹ ایجاد شده و تا کنون ۱۴ هزار دانشجو را فارغ التحصیل کرده و به جامعه تحویل داده است.

وی با تقدیر از همراهی و همکاری مجتمع مس سرچشمه رفسنجان با مجموعه دانشگاه، از مدیر مجتمع در این‌باره قدردانی و ابراز امیدواری کرد این همکاری‌ها تداوم داشته باشد.

رئیس دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان یادآور شد: این دانشگاه دارای ۲۸۴ عضو هیئت علمی است که بیشتر آن‌ها جزء برترین‌ها در سطح بین الملل هستند. در این دانشگاه ۹۰ مرکز رشد وجود دارد و در شرکت‌های دانش بنیان این دانشگاه ۶۰۰ نفر اشتغالزایی شده است.

رنجبر کریمی بیان کرد: راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع معدنی در جنوب‌شرق کشور در این دانشگاه یکی از کار‌های مهمی است که قبلاً نمونه‌های معدنی سرچشمه به تهران می‌رفت و پس از ماه‌ها نتیجه آن ارسال می‌شد که با راه‌اندازی این آزمایشگاه نتایج با مدت زمان کمی به سرچشمه ارسال خواهد شد.

رئیس دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان با اشاره به رونمایی از پوستر رویداد ملی توسعه صنایع پایین دستی مس رفسنجان گفت: همچنین در این دانشگاه قرار است با ارائه روش‌های علمی از خام‌فروشی مس جلوگیری شود.

محرومیت‌زدایی ۷۰ نقطه از کشور

مشاور و مسوول پارلمانی بنیاد علوی کشور هم در این آیین اظهار کرد: بنیاد علوی و بنیاد مستضعفان در کشور ۷۰ نقطه را شناسایی کرده و نسبت به محرومیت‌زدایی در حوزه‌های مختلف مانند مدرسه سازی، مسکن، بهداشت و ... اقدامات شایسته‌ای را انجام می‌دهد.

حجت الاسلام پاک‌نژاد افزود: در استان کرمان در قلعه گنج، کوهبنان و رودبار جنوب فعالیت‌هایی را انجام دادیم به طور مثال با توجه به انعقاد تفاهمنامه بین بهزیستی و کمیته امداد، ۲۷۰۰ مسکن در استان در حال ساخت است که نیمی از آن‌ها به نیازمندان تحویل داده شده و بقیه مسکن‌ها هم تا پایان سال احداث و تحویل خانواده‌ها می‌شود.

مشاور و مسوول پارلمانی بنیاد علوی کشور بیان کرد: در حوزه نوسازی مدارس هم بنیاد مستضعفان و بنیاد علوی ورود کرده و ۲۰ میلیارد تومان برای استان کرمان در نظر گرفتند که مدرسه الله آباد در کرمان احداث و تحویل داده شد، همچنین در سیرجان هم شش مدرسه عشایری وجود داشت که زیبنده نبود؛ لذا ساخت شش مدرسه در دستور کار بنیاد قرار گرفت که سه مدرسه ساخته شده و مابقی نیز تا پایان امسال احداث خواهند شد.

پاک‌نژاد حمایت این بنیاد در بحث ورزش را هم یادآور شد و افزود: در استان کرمان ۹۰ زمین چمن مصنوعی احداث شده است.

امام جمعه رفسنجان نیز با بیان این‌که حرف اول را در زمینه‌های مختلف خیّران می‌زنند، گفت: به دنبال آن دستگاه‌های دولتی پای کار آمدند و پروژه‌های نیمه تمام را تکمیل کردند؛ بنابراین پایه‌گذار بسیاری از مجموعه‌های عام المنفعه و مراکز علمی خیّران هستند.

حجت الاسلام اصغر عسکری بیان کرد: از مجتمع مس سرچشمه نیز که همیشه پای کار بوده و از مجموعه دانشگاه حمایت کرده تشکر می‌کنیم.

وی تصریح کرد: داشته‌ها، دارایی‌ها و ثروت‌ها محکوم به فنا هستند، اما آنچه از ناحیه این ثروت‌ها کار خیر انجام شود، زندگی فانی را تبدیل به حیات واقعی در آخرت و ماندگار می‌کند و این کار خیرین جلوه‌ای از هنر مردان الهی است که در رتبه بعد از شهادت قرار دارد.

در ادامه این مراسم از پوستر رویداد ملی توسعه صنایع پایین دستی مس رونمایی شد.

در پایان از خیّران دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان به پاس کار‌های خیر و ارزشمندشان برای توسعه و شکوفایی دانشگاه تجلیل شد.

در حاشیه این مراسم هم‌چنین تفاهمنامه راه‌اندازی آزمایشگاه تخصصی مرجع شهدای صنعت مس و سند سلسله رویداد توسعه صنایع پایین‌دستی مس به امضای مهندس حسین محققی مدیر مجتمع مس سرچشمه رفسنجان و دکتر رنجبرکریمی رئیس دانشگاه، ولی عصر (عج) رفسنجان رسید.

منبع: خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)

عناوین برگزیده