تاریخ: ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۲۱
بازدید: ۱۶۶
کد خبر: ۳۱۶۰۷۷
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

NAV هر سهم فافق چقدر تغییر کرد؟

‌می‌متالز - گزارش تحلیلی از حساسیت سود و درآمد شرکت فافق را در این مطلب می‌خوانید.

به گزارش می‌متالز، شرکت صنایع مس افق کرمان پیش بینی سود هر سهم را برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۳ مبلغ ۴۸۳ ریال پیش بینی کرد.

شرکت صنایع مس افق کرمان با نماد فافق در بورس فعالیت دارد.

شرکت صنایع مس افق کرمان P/E را حدود ۵ واحد اعلام کرد. همچنین پیش بینی درآمد سود سهام شرکت در سال مالی منتهی به ۱۴۰۳ مبلغ ۳۱۵۷۰۰۴ میلیارد ریال است. این رقم برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۲ مبلغ ۲۱۷۰۸۷۳ میلیارد ریال اعلام شد. این رقم در دوره مالی مشابه منتهی به ۱۴۰۱ مبلغ ۱۷۰۴۴۰۵ میلیارد ریال بود. سود هر سهم شرکت برای سال مالی منتهی به ۱۴۰۱ مبلغ ۲۶۳ ریال است. پیش بینی سود هر سهم شرکت برای سال مالی ۱۴۰۳ مبلغ۴۸۳ ریال و برای دوره مالی منتهی به ۱۴۰۲ مبلغ ۳۳۱ ریال است. NAV هر سهم شرکت ۶۳۹۱ ریال و P/NAV روز شرکت ۷۰ درصد است.

سایر درآمد‌ها متشکل از درآمد حاصل از فروش قراضه و تامین نیرو ملی مس است میزان فروش قراضه بر اساس اطلاعات کنفرانس اطلاع رسانی شرکت کمتر از سال گذشته خواهد بود و در برآورد صورت گرفته میزان فروش قراضه ۱۵۰۰ تن برآورد شده است مبلغ فروش بر اساس افزایش نرخ مس تعدیل شده و حاشیه سود ۲ درصد است.
در رابطه با قرارداد تامین، نیرو فرض شده است که کارکنان گروه ملی مس ۱۰ درصد در سال جاری افزایش یابند بر این اساس متناسب با سهم صنایع مس افق از مجموع افزایش نیروی کار در سال، گذشته نیرو‌های قراردادی صنایع مس افق در حدود ۲۰ درصد افزایش و هزینه حقوق دستمزد آن‌ها ۳۰ درصد افزایش یافته. است حاشیه سود مورد استفاده در این برآورد برابر با ۶.۵ درصد بوده است.

بر اساس مفروضات عنوان شده سود آتی تمام شرکت‌های زیر مجموعه و وابسته اثرگذار بر جریان درآمدی شرکت اصلی در سال جاری و سال آتی برآورد شده و با فرض P/E آینده نگر ۵ برای آن‌ها ارزش روز شرکت‌ها برآورد شده است و با محاسبه مازاد ارزش درایی‌های بورسی بر اساس آخرین قیمت‌ها در تاریخ ۳۰ مرداد ماه و همچنین حقوق صاحبان سهام تا آخرین صورت وضعیت مالی منتشر تا این تارخ ارزش خالص دارایی‌های شرکت برآورد شده است. بر اساس این مفرضات P/NAV شرکت ۷۰ درصد به دست خواهد آمد.

NAV هر سهم فافق چقدر تغییر کرد؟

NAV هر سهم فافق چقدر تغییر کرد؟

NAV هر سهم فافق چقدر تغییر کرد؟

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده