تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۵۲
بازدید: ۷۵
کد خبر: ۳۱۶۶۰۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
پایان آذرماه ۱۴۰۲؛ مهلت ارسال ایده‌های نوآورانه

جزئیات برگزاری چهارمین جشنواره «اینوماین»

‌می‌متالز - مهلت ارسال ایده‌های نوآورانه برای چهارمین جشنواره اینوماین (جشنواره ایده‌های ارزش‌آفرین معدن و صنایع معدنی) پایان آذرماه ۱۴۰۲ اعلام شد.

به گزارش می‌متالز، تجربه موفق برگزاری سه جشنواره اینوماین در سال‌های ۹۷، ۹۸ و ۱۴۰۰ که مورد استقبال و توجه جامعه معدن و صنایع معدنی در کشور قرار گرفت، ایمیدرو و یونیدرو را درصدد کرد تا به رسم هر ساله با برگزاری این جشنواره در راستای تجاری‌سازی ایده‌ها و ظرفیت‌های دانش بنیان کشور در حوزه معدن و صنایع معدنی گام بردارند.

محور‌های چهارمین جشنواره اینوماین اقتصاد چرخشی معدن و صنایع معدنی (فناوری‌های مرتبط با بازیابی باطله‌ها و پسماند‌های معدنی و استفاده از منابع ثانویه مواد معدنی، معدنکاری شهری و...)، معدنکاری، اقتصاد و بهره وری سبز (روش ها، فرآیندها، تجهیزات و فناوری‌های نوین در معدنکاری سبز و کاهش آلاینده‌ها و گاز‌های گلخانه‌ای در معدن و صنایع معدنی)، انرژی‌های پاک (فناوری‌های نوین در زنجیره تامین مواد معدنی و مصرفی در تولید انرژی‌های تجدید پذیر و نو، تجهیزات، ذخیره سازی، انتقال و بکارگیری انرژی‌های پاک در معادن و صنایع معدنی)، فناوری‌ها یا روش‌های نوین اکتشاف (دورسنجی، اکتشاف ذخایر عمیق و پنهان، دوردست و صعب العبور، زیر دریا)، فناوری‌های نوین بهره برداری و استخراج (استخراج ذخایر عمیق، تجهیزات بومی سازی قطعات و ماشین الات پیشرفته و...)، فناوری ها‌ی نوین فراوری مواد معدنی و مرتبط با تکمیل زنجیره ارزش فلزات، عناصر استراتژیک و توسعه صنایع پایین دستی (تولید مواد و آلیاژ‌های جدید و خاص و...، فناوری‌های نوین در بومی سازی و تعمیق ساخت داخل تجهیزات، قطعات و ماشین الات پیشرفته زنجیره معدن و صنایع معدنی، فناوری‌های نوین در عارضه یابی، افزایش بهره وری و کاهش مصارف (آب، انرژی مواد اولیه)، بهبود فرآیند‌های تولید درمعادن و صنایع معدنی بخصوص در صنایع فولاد، آلومینیوم، سرب و روی، طلا، فناوری‌های نوین در حوزه صنعت نسل ۴ معدن (اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی، یادگیری ماشین، کلان داده و... در بخش معدن وصنایع معدنی) و بکارگیری فناوری‌ها و تجهیزات نوین در صنایع معدنی بخصوص در صنایع فولاد، آلومینیوم، سرب و روی، طلا، ذغالسنگ و عناصرنادرخاکی و استراتژیک عنوان شد.

از دیگر اهداف برگزاری چهارمین جشنواره اینوماین، شناسایی نوآوران فناور بخش معدن و صنایع معدنی، فرصت‌سازی برای صاحبان ایده‌های معدنی و صنایع معدنی، تجاری‌سازی ایده‌های برتر، حل مسائل ملی مبتنی بر اندیشه ایرانی، جلب و هدایت سرمایه‌گذاری، همگرایی صاحبان صنعت و پژوهشگران فناور، توسعه فضای تعامل، همفکری و خلاقیت است.

مخاطبان جشنواره ایده‌های ارزش آفرین معدن و صنایع معدنی اینوماین از سه گروه دانشگاهیان، فعالان صنعت و شرکت‌های دانش بنیان تشکیل می‌شوند. بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده، این جشنواره زمستان سال ۱۴۰۲ برگزار خواهد شد و زمان اعلام فراخوان ثبت ایده‌های نوآورانه در سامانه الکترونیکی ایمینو متعاقبا اعلام می‌شود.

«ایمینو» به عنوان مجری طرح زیست بوم نوآوری و فناوری در بخش معدن و صنایع معدنی از شهریورماه سال ۱۳۹۹ تلاش کرده با سیاستگذاری، تسهیلگری، شبکه‌سازی و توسعه بازار در راستای ایجاد و خلق استارتاپ‌ها، توسعه کسب و کار‌های نوپا و تجاری‌سازی تلاش کند.

جزئیات برگزاری چهارمین جشنواره «اینوماین»

منبع: اقتصاد کرمان

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده