تاریخ: ۱۷ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۳۵
بازدید: ۲۳۴
کد خبر: ۳۱۶۷۳۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تاکید دادستان بردسکن بر به کارگیری نیرو‌های بومی در معادن

‌می‌متالز - دادستان بردسکن گفت: به کارگیری نیرو‌های بومی موحب برقراری امنیت پایدار برای کارگران می‌شود.

به گزارش می‌متالز، عباس درودی نیا ضمن هشدار به اداره کار، اصناف، معادن و کارفرمایان برای جلوگیری از به کارگیری اتباع خارجی اظهار کرد: بکار گیری اتباع بیگانه براساس ماده ۱۸۱ قانون کار جرم انگاری و مستوجب مجازات شناخته شده است.

وی با اشاره به اینکه قبلاً این ممنوعیت به اصناف و معادن اطلاع رسانی و مسوولیت نظارتی آن به اداره کار متذکر گردیده است، گفت: همواره تاکید دادستانی به معادن استفاده از نیروی کار بومی بوده و هست، چنانچه در مجموعه‌ای اتباع بیگانه اشتغال داشته باشند، شخص مدیر مجموعه بدون هیچ گونه تسامحی تحت تعقیب قرارخواهد گرفت.

درودی نیا گفت: بکار گیری نیرو‌های اتباع بیگانه غیرمجاز در معادن و مراکز کارگری ممنوع است و با متخلفین برخورد جدی صورت می‌گیرد.

دستگیری ۴ نفر از کارگران به کار گمارده شده از سوی یک معدن در بردسکن درودی نیا از دستگیری ۴ نفر اتباع بیگانه غیرمجاز در روز گذشته از معادن این شهرستان و طرح تعقیب برای مدیر معدن خبرداد واظهار داشت: اتباع دستگیر شده جهت طرد از کشور تحویل اردوگاه شدند.

وی به مدیران معادن، اماکن کارگری در شهرستان تذکر داد و افزود: به کارگیری نیرو‌های محلی و بومی منطقه ضمن اینکه موجب ایجاد امنیت پایدار می‌گردد، موجب رضایت مندی عمومی و اهالی منطقه را نیز درپی دارد لذا توصیه ما به مدیران معادن و دیگر مراکز کارگری این بوده که از کارگران بومی و محلی شهرستان استفاده شود، زیرا به کارگیری بی ضابطه افراد غیر بومی و به ویژه اتباع بیگانه موجب بروز مشکلات اجتماعی می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده