تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۱:۰۶
بازدید: ۷۲
کد خبر: ۳۱۶۹۹۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
مدیرکل صمت استان سمنان مطرح کرد؛

صدور بیش از ۳ هزار پروانه صنفی در استان سمنان/ مشکلات ۱۲ واحد تولیدی بررسی شد

‌می‌متالز - مدیرکل صمت استان سمنان از صدور سه هزار و ۵۵ پروانه فعالیت صنفی و تجاری در استان طی یک سال اخیر و از بازه زمانی شهریورماه سال قبل تا شهریورماه امسال خبر داد.

به گزارش می‌متالز، «یادگار احمدی» ضمن بیان اینکه در یک سال اخیر در استان سمنان سه هزار و ۵۵ پروانه صنفی در بخش‌های مختلف صادر شده، گفت: از شهریورماه سال قبل تا شهریورماه امسال یک هزار و ۳۵ مورد پروانه فعالیت خدماتی در استان صادر شده است.

وی با بیان اینکه یک هزار و ۶۵۰ پروانه نیز در همین بازه زمانی در بخش توزیع صادر شده، افزود: سهم تولید نیز از صدور پروانه فعالیت در بازه زمانی یک سال اخیر ۳۷۰ مورد بوده که مجموعاً بالغ بر سه هزار پروانه را شامل می‌شود.

مدیرکل صمت استان سمنان با بیان اینکه در بازه زمانی شهریورماه سال قبل تا شهریورماه امسال همچنین ۸۳ کارت بازرگانی نیز برای تجار استان صادر شده، اضافه کرد: برای تسهیل در امر بازرگانی، ۱۱۴ کارت نیز در همین بازه زمانی تمدید شده است.

وی از ابلاغ مصوبات کشوری تبصره ۱۸ قانون بودجه شامل تسهیلات اشتغال و تولید خبر داد و یادآور شد: با هماهنگی بانک‌های عامل در استان سمنان مقرر شد از این هفته به مرور طرح‌های صنعتی برای تسهیلات در گردش و ثابت معرفی کنیم تا از این وام‌ها بهره‌مند شوند.

احمدی با بیان اینکه این تسهیلات می‌تواند کمک خوبی به مقوله تولید استان سمنان باشد، تاکید کرد: نقدینگی و سرمایه در گردش و ثابت یکی از مشکلات مهم صنایع استان است که دولت با اعطای این تسهیلات تلاش دارد تا مشکلات را کاهش دهد.

وی در ادامه تصریح کرد: در بازه زمانی یک سال اخیر دو هزار و ۸۲۴ میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ به واحد‌های مشکل‌دار تولیدی در سراسر استان سمنان پرداخت شده است.

احمدی همچنین از بررسی مشکلات ۱۲ واحد تولیدی در کارگروه رفع موانع استان خبر داد و گفت: برخی از این واحد‌های صنعتی مشکلات نقدینگی و وام بانکی داشتند و برخی دیگر نیز با مشکلات گمرکی و دیگر موارد روبرو بودند که در کارگروه رفع موانع با حضور مدیران ذی‌ربط مورد بررسی قرار گرفت و مصوبات خوبی نیز برای رفع مشکلات واحد‌ها تصویب شد.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده