به گزارش میمتالز، رکود ایجاد شده در بازارهای جهانی فولاد تا چه میزان بر صادرات محصولات شــرکت تاثیرگذار است؟ بحرانهای مالی به وجود آمده در کشــورهای اروپایی و آمریکا و همچنین ادامه یافتن جنگ اوکراین موجب رکود در بازارهای جهانی فولاد گردید به نحوی که تاثیر زیادی بر تقاضای این محصــولات و در نهایت کاهش سطح قیمتهای جهانی در حوزه محصولات فولادی را به دنبال داشت.
کاهش رشد اقتصادی کشور چین چه تاثیری بر بازار فولاد جهان دارد؟ کشور چین با توجه به وضعیت جمعیت و میزان تولید از شاخصهای اصلی تغییر در بازارهای جهانی میباشد و کوچکترین تغییرات در میــزان تقاضا و عرضه در این کشور بر همه مناسبات جهانی تاثیرگذار است. کاهش رشد اقتصادی چین باعث کاهش تقاضای مصرف فولاد در این کشــور و مازاد عرضه در سطح جهانی گردیده و به همین دلیل قیمتهای جهانی فولاد، کاهش یافته است.
محدودیت هــا و چالشهای پیــش رو در صادرات محصولات فولادی چیست؟ محدودیتهای صادراتی همواره از چالشهای پیش رو در این حوزه بوده است، از جمله تحریمهای ظالمانه در سالهای اخیر همچنین عوارض صادراتی، آزادسازی صادرات توسط اشخاص حقیقی و حقوقی، نوسانات نرخ ارز، کاهش قیمتهای جهانی و ... از جمله محدودیتها و چالــشهایی بوده که بر روند فرایند صادرات شرکت تاثیرگذار بوده است. در این راستا تلاشــگران این حوزه همواره در حــال تلاش برای افزایش میــزان صــادرات محصولات و توسعه بازارهای صادراتی شرکت میباشند.
میــزان صــادرات شــرکت در ۵ ماه ابتدای سال چگونه بوده است؟ صادرات محصولات فولادی شرکت با توجه به کیفیت و اســتانداردهای جهانی به نقاط مختلف دنیا همچون کشورهای اروپایی در حال انجام میباشد. در حال حاضر کشــور عزیزمان ایران، رتبه دهم تولید فولاد در دنیا را دارد که ســهم شرکت از این میــزان ۸ درصد میباشــد. بالغ بــر ۵۰ درصد محصولات تولیدی شرکت روانه بازارهای صادراتی میشود. سهم صادرات محصولات شرکت از کل کشور در ۵ ماه ابتدای ســال ۱۴۰۲ حدود ۱۲ درصد میباشد که در مقایسه با ســهم تولید از میزان بیشتری برخوردار میباشد .. در این میان صادرات محصول تیرآهن ۱۱درصد، میلگرد ۲۳ درصد و شمش ۹ درصد نسبت به دوره مشابه در سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است. میزان صادرات شرکت در ۵ ماه ابتدای سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۴۰ هزارتن میباشد.
مقاصد اصلی محصــولات صادراتی کدام کشورها هستند؟ در سال جاری بخش عمده صادرات محصولات شمش، میلگرد و تیراهن بوده است که به بیش از ۱۷ کشور دنیا اعم از خاور دور، اروپا، آفریقا، کشورهای همسایه، حوزه خلیج فارس و حوزه CIS صادر شده است. به طور کلی بر اســاس نیاز بازار و نوع محصول در خصوص انتخاب بازار هدف تصمیم گیری میگردد.
منبع: چیلان