تاریخ: ۱۹ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۲۵
بازدید: ۱۲۲
کد خبر: ۳۱۷۰۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

میزان عوارض واردات کالا به مناطق آزاد تعیین شد

‌می‌متالز - تصویب نامه هیات‌وزیران درخصوص اصلاح دستورالعمل و روش اجرایی آیین‌نامه اخذ عوارض در مناطق آزاد تجاری - صنعتی و اصلاحات بعدی آن ابلاغ شد.

به گزارش می‌متالز، مطابق تصویب نامه هیات‌وزیران درخصوص اصلاح دستورالعمل و روش اجرایی آیین‌نامه اخذ عوارض در مناطق آزاد تجاری - صنعتی و اصلاحات بعدی آن ابلاغ شد. در این مصوبه میزان عوارض کالا‌های وارداتی به مناطق آزاد نیز تعیین‌شده‌است. در این مصوبه آمده است: هیات‌وزیران در جلسه ۵/ ۶/ ۱۴۰۲ به پیشنهاد مورخ ۱۰/ ۴/ ۱۴۰۲ دبیرخانه شورای‌عالی مناطق آزاد تجاری - صنعتی و ویژه اقتصادی و به استناد ماده‌۱۰ قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری - صنعتی جمهوری‌اسلامی مصوب ۱۳۷۲ با اصلاحات بعدی آن، تصویب کرد بند‌۸ دستورالعمل و روش اجرایی آیین‌نامه اخذ عوارض در مناطق آزاد تجاری - صنعتی، موضوع تصویب‌نامه ۱۱۹/ ‬ ت ۶۵، ۶۴۸ ک مورخ ۱/ ۱۲/ ۱۳۷۳ و اصلاحات بعدی آن به شرح زیر اصلاح و یک تبصره‌به‌عنوان تبصره (۱) به ماده‌مذکور الحاق و شماره تبصره‌های بعدی به ترتیب اصلاح شود. عوارض واردات کالا به این‌صورت اصلاح می‌شود.

عوارض واردات کالا به هریک از مناطق آزاد به این شرح است: مواد اولیه و ماشین‌آلات صفر تا ۱۰‌درصد ارزش مجموع کالا بیمه و حمل‌ونقل، کالا‌های واسطه‌ای و مواد کمکی یک تا چهل‌درصد مجموع هزینه‌های ارزش کالا، بیمه و حمل‌ونقل، کالا‌های مصرفی و بادوام یک تا چهل و پنج‌درصد مجموعه هزینه‌های ارزش کالا، بیمه و حمل‌ونقل، کالا‌ها و لوازم مستعمل پنج تا چهل و پنج‌درصد مجموع هزینه‌های ارزش کالا، بیمه و حمل‌ونقل. این مصوبه تبصره‌ای دارد که بنا بر آن عوارض واردات لوازم و دستگاه‌های حفاری، مستعمل، هواپیما، بالگرد (هلی‌کوپتر) و هواپیمای مستعمل یک تا چهل و پنج‌درصد مجموع هزینه‌های ارزش کالا بیمه و حمل‌ونقل تعیین می‌شود. همچنین سایر کالا‌ها و کالا‌های تزئینی دو تا پنجاه‌درصد مجموع هزینه‌های ارزش کالا، بیمه و حمل‌ونقل عوارض دارند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده