تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۲:۵۴
بازدید: ۱۷۳
کد خبر: ۳۱۷۱۵۱
سرویس خبر : اجتماعی
کوچکی نژاد:

حقوق بسیاری از کارکنان و بازنشستگان به شدت پائین است

‌می‌متالز - ضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دریافت حقوق ۷ الی ۸ میلیونی دیگر کفاف شرایط معیشتی کارکنان و بازنشستگان را نمی‌دهد و باید در این بخش تجدید نظر شود، گفت:حقوق بسیاری از کارکنان و بازنشستگان به شدت پائین است و برخی از کارکنان و بازنشستگان در زیر خط فقر قرار دارند.

به گزارش می‌متالز، جبار کوچکی نژاد، با اشاره به مبحث افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ گفت: دولت مدعی شده که تورم را کاهش داده است که این خود مبحثی قابل بررسی است چراکه این مسئله بر سر سفره مردم دیده نمی‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی بیان کرد: حقوق بسیاری از کارکنان و بازنشستگان به شدت پائین است و برخی از کارکنان و بازنشستگان در زیر خط فقر قرار دارند. به واقع دریافت حقوق ۷ الی ۸ میلیونی دیگر کفاف شرایط معیشتی کارکنان و بازنشستگان را نمی‌دهد و باید در این بخش تجدید نظر شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت افزایش حقوق بازنشستگان و کارکنان در نیمه دوم سال بیان کرد: به واقع در شرایط تورمی، دیگر افزایش حقوق است که می‌تواند چاره ساز باشد در غیر این صورت ما ابتدا باید به سمت کاهش تورم پیش رفته و ارزش پول ملی را بالا ببریم. همچنین در این شرایط دولت باید در تامین کالای اساسی مردم به جد کوشا باشد چراکه این مساله می‌تواند بار هزینه‌ای مردم را کاهش دهد.

کوچکی نژاد بیان کرد: در بسیاری از کشور‌ها وقتی تورم حاکم و ادامه دار می‌شود، مسوولین تلاش می‌کنند تا با تامین کالای اساسی و یا افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان برخی مشکلات معیشتی را جبران کنند.

وی بیان کرد: وقتی نرخ تورم کاهش پیدا نمی‌کند در شرایط فعلی تنها راه حل موجود افزایش حقوق کارکنان و بازنشستگان است که باید به این امر توجه شود.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده