تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۸:۵۸
بازدید: ۱۶۱
کد خبر: ۳۱۷۱۸۹
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

صعود بورس همراه با ریزش دلار و طلا

‌می‌متالز - روز سه‌شنبه بازار سرمایه رشد مناسبی داشت، اما دلار و طلا با این صعود همراهی نکردند.

به گزارش می‌متالز، بازار سرمایه با رشد ۴ هزار و ۵۰۰ واحدی از سطح ۲ میلیون و ۱۲۷ هزار واحدی گذر کرد. شاخص کل هم‌وزن، که یک شاخص یکسان‌کننده تاثیر اثر هر سهم روی شاخص است، نسبت به روز گذشته ۳ هزار و ۲۰۰ واحد افزایش داشت.

‌تعداد معاملات در روز سه‌شنبه، ۳۶۸،۰۷۳ و ارزش آن بیش از ۷۰ هزار میلیارد ریال است که حجم آن‌ها بیش از ۱۰ میلیارد سهم ثبت شده است.

نماد‌های شستا، خودرو، میدکو و خساپا بیشترین تاثیر مثبت را روی شاخص کل گذاشتند. همچنین پرتراکنش‌ترین نماد‌های بورس اوراق بهادار تکاردان، ثامان، خودرو و خگستر بودند.

شاخص فرابورس نیز با ۲۵ واحد افزایش به سطح ۲۶ هزار و ۴۵۳ واحدی رسید. تعداد ۱۹۷ هزار و ۲۹۹ واحد معامله، با ارزش ۷۶ هزار و ۵۱۷ میلیارد ریال با حجم ۴ میلیارد سهم انجام شد.

نماد‌های وسپهر و زاگرس بیشترین تاثیر منفی و خاور و بپاس بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس گذاشتند. دی، بمولد، فن‌افزار و نیان جزو پرتراکنش‌ترین نماد‌های فرابورس ایران بودند.

در میان ۶۸۱ نماد در بازار ۲۴۵ نماد مثبت و ۲۴۳ نماد بازده منفی داشتند. با این حساب ۳۵ درصد نماد‌ها سبزرنگ و مابقی یعنی ۳۵ درصد قرمزپوش شده بودند. ۴۳ نماد به ارزش یک هزار ۱۳۴ میلیارد ریال صف خرید و ۱۹ نماد به ارزش یک هزار و ۱۰۶ میلیارد ریال صف فروش بودند.

در نماد‌های سابیک، تکاردان، آبادا و ولپارس حقیقی‌ها بیشترین قدرت خرید را داشتند. حجم معاملات نماد‌های شستا، دی، خساپا و خودرو نسبت به سایر نماد‌ها در روز سه‌شنبه بیشتر بود. فارس، فولاد، فملی و شستا بیشترین ارزش بازاری را نسبت به سایر نماد‌ها داشتند.

قیمت دلار نیز نسبت به روز گذشته با کاهش ۰.۰۱ درصدی مواجه بود و به ۴۹ هزار و ۹۵۵ تومان رسید و طلای ۱۸ عیار افت ۰.۵ درصدی داشت.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده