تاریخ: ۱۰ اسفند ۱۴۰۱ ، ساعت ۱۳:۰۰
بازدید: ۷۵
کد خبر: ۲۹۴۰۶۹
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی
برای هفته آینده صورت می‌گیرد:

عرضه۵۰۰ هزار محصول "خودرو، خساپا" و... در سامانه یکپارچه/ احتمال گرانی!

‌می‌متالز - وزارت صنعت از عرضه بیش از ۵۰۰ هزار خودرو داخلی و در سامانه یکپارچه خبر داد که قرار است از هفته آینده با احتمال گرانی قیمت‌ها انجام شود.

به گزارش می‌متالز، امید قالیباف سخنگوی وزارت صنعت از عرضه بیش از ۵۰۰ هزار خودرو داخلی و در سامانه یکپارچه تخصیص خودرو و با احتمال گرانی قیمت‌ها خبر داد و گفت: هفته آینده ایران خودرو، سایپا و خودروسازان بخش خصوصی به‌جز گروه بهمن در این طرح حضور خواهند داشت.

وی افزود: عرضه خودرو‌ها با قیمت‌های تعیین شده از سوی شورای رقابت، انجام می‌شود. شیوه ثبت نام افراد، همان شرایط اعلامی در طرح‌های قبلی است و طبق وعده وزارت صنعت دیگر روش قرعه کشی نخواهیم داشت. در این طرح حدود ۵۰ درصد قیمت هر خودرو به عنوان ودیعه در حساب افراد مسدود می‌شود که بسته به مدل خودرو متفاوت خواهد بود.

قالیباف ادامه داد: چنانچه تقاضایی از عرضه خودرو در این طرح بیشتر شود، فهرست انتظار تعریف شده و نوبت تحویل خودرو مشخص می‌شود که به احتمال زیاد از سه ماه تا یک سال خواهد بود. با عرضه سنگین فوق و واردات از مناطق آزاد، بازار خودرو شرایط مناسبی خواهد داشت و انتظار می‌رود به تدریج به آرامش برسد. پس از انجام طرح واردات خودرو در سامانه و مشخص شدن وضعیت و تکلیف افراد، بلافاصله عرضه خودرو‌های داخلی در این طرح آغاز خواهد شد.

منبع: بورس پرس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده