تاریخ: ۲۲ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۰۳
بازدید: ۱۶۲
کد خبر: ۳۱۷۲۳۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
معاون وزیر صمت:

افزایش تولید مواد معدنی رویکرد مهم فعالیت‌ها است

‌می‌متالز - معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رییس هیات مدیره سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: افزایش تولید مواد معدنی در بخش‌های مختلف رویکرد مهم وزارت صمت و «ایمیدرو» در سالجاری قرار دارد.

به گزارش می‌متالز، محمد رضا موثقی نیا روز چهارشنبه در جریان بازدید از شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان طی گفتگو با خبرنگاران افزود: تحقق فرمایشات رهبر معظم انقلاب در نامگذاری سالجاری به عنوان مهار تورم و رشد تولید، محور اصلی فعالیت‌های وزارت صمت و سازمان ایمیدرو است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های معدنی کشور بیان کرد: در جهت رشد قابل توجه تولید مواد معدنی با کاهش مشکلات موجود و بهره گیری از همه ظرفیت‌ها تلاش می‌شود و امیدواریم تولید مواد معدنی کشور در سالجاری در مقایسه با سال گذشته حداقل ۱۰ درصد افزایش یابد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت رشد قابل توجه فعالیت‌های معدنی در منطقه سنگان خواف خراسان رضوی را یادآور شد و افزود: با وجود برخی از مشکلات واحد‌های معدنی نظیر قطعی برق و محدودیت‌های احتمالی ناشی از تامین گاز در زمستان امسال سعی می‌شود با بهره برداری اصولی از پتانسیل‌های موجود رشد تولید مواد معدنی کشور محقق شود.

وی در خصوص کندی در روند اجرای طرح دوبانده سازی محور سنگان خواف به تربت حیدریه هم گفت: این طرح طی سنوات قبل بر اساس تفاهم نامه مشترک بین سازمان ایمیدرو به نمایندگی از وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت راه شهرسازی آغاز شد و سرمایه گذاران صنایع معدنی به تعهدات خود به خوبی عمل کردند، ولی وزارت راه نتوانست به تعهدات خود عمل کند.

موثقی نیا تصریح کرد: در جلسه اخیر مقرر شد با وزارت راه و شهرسازی مکاتبات لازم انجام شود تا با استفاده از منابع این وزارت خانه و سرمایه گذاران روند اجرای طرح فوق سرعت یابد.

شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان خراسان رضوی به عنوان یکی از شرکت‌های تابعه فولاد مبارکه اصفهان در منطقه سنگان شهرستان خواف فعال است.

حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر به صورت مستقیم در واحد‌های گندله سازی و تولید کنسانتره شرکت صنایع معدنی فولاد سنگان مشغول کار هستند و فعالیت این بخش برای ۶ هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد کرده است.

مجتمع سنگ آهن سنگان در مجموع با ذخیره یک میلیارد تن، یکی از ۱۰ معدن بزرگ سنگ آهن جهان و تامین کننده خوراک اولیه برای تولید ۱۷.۵ میلیون تن کنسانتره، ۱۵ میلیون تن گندله و پنج میلیون تن سنگ آهن است.

مجموعه کانسار‌های سنگ آهن سنگان در وسعتی به طول تقریبی ۲۲ کیلومتر و عرض ۱۰ کیلومتر در ۳۰۰ کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع است.

مرکز شهرستان خواف با ۱۲۳ کیلومتر مرز مشترک با کشور افغانستان در ۲۶۷ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) خراسان رضوی

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده