تاریخ: ۲۶ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۰۰:۵۳
بازدید: ۸۰
کد خبر: ۳۱۷۵۳۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

شناسه رهگیری برای ۷۰۰ میلیون قطعه کالا

‌می‌متالز - معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ۷۰۰میلیون قطعه کالا شناسه رهگیری گرفته اند که نشانگر اقبال تولیدکنندگان و توزیع کنندگان کالاست.

به گزارش می‌متالز، محمدمهدی برادران اظهار کرد: سال گذشته تنها ۱۲میلیون قطعه کالا شناسه رهگیری داشتند که این آمار به ۷۰۰میلیون قطعه رسیده است.

معاون صنایع عمومی وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: وجود شناسه رهگیری در کالا‌ها ضمانت است که اصل بودن کالا را نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه کالا‌ها با شناسه رهگیری در فروشگاه‌های معتبر عرضه می‌شوند، گفت: تولیدکنندگان ثابت کرده اند که می‌توانند بازار داخلی را تامین کنند و نیاز به واردات بی رویه یا قاچاق نیست.

برادران تاکید کرد: مردم در خرید کالا به شناسه رهگیری توجه کنند که این شناسه‌ها نشانگر ضمانت کالاهاست.

وی با اشاره به اینکه امسال بر اصل بودن طلا و جواهرات تاکید داریم، ادامه داد: وزارت صمت مسوولیتی در ستاد مبارزه با قاچاق کالا دارد. در همین راستا پنج‌گروه کالایی از جمله لوازم‌خانگی، قطعات یدکی خودرو، دخانیات، طلا و جواهرات و محصولات آرایشی و پتروشیمی را هدف گذاری کردیم.

معاون وزیر صمت گفت: تاکید ما بر اصل بودن کالا‌ها از جمله طلا و جواهرات و محصولات پتروشیمی و آرایشی است و این کالاها، نمونه تقلبی دارند که در این عرصه ورود خواهیم کرد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده