تاریخ: ۳۱ شهريور ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۷:۱۲
بازدید: ۱۰۸
کد خبر: ۳۱۸۰۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
حبیب‌زاده بوکانی:

پرداخت وام‌های خُرد می‌تواند گره‌گشا پاره‌ای از مشکلات مردم باشد/کوتاهی بانک‌ها در انجام وظایف

‌می‌متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه پرداخت وام‌های خُرد می‌تواند گره‌گشا پاره‌ای از مشکلات اقشاری از جامعه باشد، گفت: متاسفانه بسیاری از بانک‌ها وظایف خود را در این راستا به درستی انجام نمی‌دهند.

به گزارش می‌متالز، انور حبیب‌زاده بوکانی با انتقاد از عملکرد بانک‌ها در پرداخت وام‌های خُرد به مردم، گفت: عدم پرداخت وام‌های خرد و تعلل در پرداخت وام‌های موظفی ازسوی بانک‌ها مردم را بسیار دلگیر و گرفتار کرده است چراکه عموما این وام‌ها را برای راه‌اندازی یک کسب و کار کوچک، پرداخت ودیعه اجاره مسکن، خرید جهیزیه و... درخواست می‌کنند، هرچند نمایندگان مجلس تذکرات متعدد و بسیاری را به وزیر اقتصاد و بانک مرکزی داده‌اند، اما بانک‌ها همچنان از قانون پیروی نمی‌کنند.

نماینده مردم بوکان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از آنجا که ازدواج آسان و افزایش فرزندآوری جزء سیاست‌های مهم نظام جمهوری اسلامی است و مقام معظم رهبری نیز به این موضوع تاکید کرده‌اند، اعمال شرایط سخت و پیچیده و تعلل در پرداخت وام‌های مرتبط ازسوی بانک‌ها قابل پذیرش نیست.

وی افزود: اگرچه به گفته وزیر اقتصاد و دارایی، رئیس بانک مرکزی باید این مهم را به بانک‌ها دستور دهد و تمامی بانک‌ها وظیفه و سهمیه مشخصی در پرداخت وام‌ها و تسهیلات خُرد بانکی دارند، اما بسیاری از آن‌ها وظایف خود را به درستی انجام نمی‌دهند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه پرداخت وام‌های خُرد می‌تواند گره‌گشا پاره‌ای از مشکلات اقشاری از جامعه باشد، اظهار کرد: بی‌تردید رفع برخی از مشکلات معیشتی مردم در گِرو همکاری و تعامل میان دستگاه‌های مختلف است که دولت باید به این امر اهتمام ویژه داشته باشد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده