تاریخ: ۱۵ آذر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۰:۳۳
بازدید: ۵۹
کد خبر: ۳۲۶۴۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
دشتی اردکانی:

بانک مرکزی به معضل عدم ارائه تسهیلات خُرد بانکی به مردم ورود کند

‌می‌متالز - عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت:بانک مرکزی باید رفع معضل عدم ارائه تسهیلات خرد بانکی به مردم را در دستور کار خود قرار دهد.

به گزارش می‌متالز، محمدرضا دشتی اردکانی، با اشاره به کم کاری بانک‌ها در ارائه تسهیلات خُرد به مردم، گفت: به واقع مردم در رفع مشکلات معیشتی خود در مضیقه هستند.

نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر بانک‌ها تسهیلات خُرد را در اختیار مردم قرار ندهند، بخشی از اقتصاد کشور متوقف خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بانک‌ها نباید اینطور فکر کنند که اگر تسهیلات خُردی در اختیار مردم و تولید می‌گذارند، این موضوع تورم زا است اگر ما یقین داشته باشیم که تسهیلاتی که از بانک‌ها اخذ می‌شود در رونق کسب و کار‌های خانگی و کارگاه‌های کوچک هزینه خواهد شد، قطعا اثرات تورمی تسهیلات دهی در اقتصاد کشور مهار می‌شود.

وی با اشاره به پیش بینی رشد اقتصادی ۸ درصد در برنامه هفتم توسعه تاکید کرد: حتما ارائه تسهیلات به مردم به تقویت رشد اقتصادی کشور کمک کرده و منجر به رشد تولید خواهد شد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه رکود اقتصادی به قفل شدن فعالیت‌های اقتصادی می‌انجامد بیان کرد: حتما این شرایط باعث توقف رشد تولید شده و رشد اقتصادی پیش بینی شده در برنامه هفتم توسعه را محقق نمی‌کند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بانک مرکزی باید به معضل عدم ارائه تسهیلات خرد بانکی به مردم ورود کند، اظهار کرد: رئیس جمهور در زمان ارائه لایحه بودجه در مجلس تاکید داشت که دولت می‌کوشد رشد تولید در کشور محقق شود لذا باید گفت تقویت تولید با ارائه تسهیلات رونق پیدا می‌کند بنابراین بانک مرکزی باید رفع معضل عدم ارائه تسهیلات خرد بانکی به مردم را در دستور کار خود قرار دهد.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده