تاریخ: ۰۳ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۲۳:۱۷
بازدید: ۱۱۱
کد خبر: ۳۱۸۳۳۳
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

دو دسته قیمتی در بازار مسکن پایتخت

‌می‌متالز - اگرچه اغلب قیمت‌های پیشنهادی فروش مسکن در فایل‌های موجود را می‌توان تا حد زیادی متناسب با سطح انتظار خریداران ارزیابی کرد، اما هنوز هم در این بازار عده‌ای از فروشنده‌ها قیمت‌های پرت و به دور از واقعیت را اعلام می‌کنند.

به گزارش می‌متالز، در شرایطی که حتی اگر قیمت‌های پیشنهادی مسکن کاملا مناسب باشد، باز هم صف انتظار فروش ملک طویل است و فروشنده‌ها ناگزیر به هفته‌ها انتظار برای فروش ملک خود هستند، عده قلیلی تلاش می‌کنند با اعلام قیمت‌های پیشنهادی بالاتر از عرف، بازار مسکن پایتخت را تب دار کنند. هرچند این تلاش تاکنون نتیجه نداده است، اما بررسی فایل‌های فروش حاکی است تقریبا در اغلب محله‌های شهر تهران می‌توان آپارتمان‌هایی با قیمت پیشنهادی کاملا غیرمتعارف را مشاهده کرد. به عنوان مثال در حالی که متوسط قیمت آپارتمان مسکونی تازه ساز در پونک حدود ۱۲۰ میلیون تومان برآورد می‌شود، برخی از فروشنده‌ها قیمت پیشنهادی آپارتمان کلیدنخورده خود را ۶۰‌درصد بالاتر از محدوده متعارف و تا مترمربعی ۱۹۰ میلیون تومان اعلام کرده اند.

بدیهی است اعتنای چندانی به این قیمت‌ها نمی‌شود و متقاضیان خرید اغلب ترجیح می‌دهند وقت خود را صرف بررسی فایل‌های به اصطلاح «به قیمت رسیده» کنند و حتی در مورد این قبیل املاک خوش قیمت هم، عجله‌ای برای معامله نشان نمی‌دهند. با این حال تلاش مذبوحانه برای بالا بردن تب قیمت در بازار مسکن از سوی گروه انگشت شماری از فروشنده‌ها در بازار فعلی وجود دارد.

در جدول زیر قیمت پیشنهادی فروش ۴۰ واحد مسکونی در محله‌های مختلف تهران گردآوری شده که با رصد آن‌ها مشخص می‌شود وزن فایل‌هایی با قیمت معقول به لحاظ تعداد، به مراتب بیشتر از فایل‌هایی است که در دسته نامتعارف به لحاظ قیمتی قابل دسته بندی هستند.

دو دسته قیمتی در بازار مسکن پایتخت

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده