تاریخ: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۹:۵۴
بازدید: ۵۱
کد خبر: ۳۱۸۶۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
باافزایش ۲۵۰ واحدی شاخص بورس؛

تالار شیشه‌ای آرام گرفت

‌می‌متالز - بازار سرمایه پس از آن که روز‌های متوالی‌ای را قرمز گذرانده بود و شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز با رشد ۲۵۰ واحدی همراه شد.

به گزارش می‌متالز، بورس اوراق بهادار تهران امروز در یک روند آرام قرار گرفت، شاخص کل در پایان معاملات با رشد ۲۵۰ واحدی به رقم ۲ میلیون و ۹۷ هزار و ۹۷۷ واحد رسید.

شاخص هموزن با افزایش ۱۲۳۸ واحد به رقم ۷۱۸ هزار و ۶۲۴ واحد رسید. ارزش بازار در بورس تهران به بیش از ۷ میلیون و ۳۶۷ هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از ۷.۳ میلیارد سهام و اوراق مالی در قالب ۳۳۸ هزار فقره معامله و به ارزش ۴ هزار و ۴۳۳ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی ـ ارزشی نسبت به روز گذشته یک دهم درصد افزایش یافتند و این دو شاخص با معیار هموزن ۰.۱۷ درصد رشد کردند.

شاخص آزاد شناور ۰.۴ درصد رشد کرد، شاخص بازار اول بورس ۰.۶ درصد کاهش یافت و شاخص بازار دوم بورس یک دهم درصد رشد کرد.

نماد‌های تاپیکو، کگل، تاصیکو و وبملت بیشترین تاثیر را بر شاخص بازار نقدی بورس داشتند و پرتراکنش‌ترین نماد‌های این بازار به ترتیب متعلق به تکاردان، خزامیا، خودرو و سصف‌ها بود.

فرابورس

شاخص کل بازار نقدی فرابورس با صعودی به میزان ۱۰۰ واحدی روز را گذراند و به رقم ۲۶ هزار واحد رسید. در فرابورس امروز ۲۰۴ هزار معامله ثبت شده و ارزش آن ۲۰۱ هزار میلیارد ریال برآورد شده که حجم آن‌ها بیش از ۵.۲ میلیارد سهم بوده است.

نماد‌های تاثیرگذار بر شاخص بازار نقدی فرابورس دماوند، خاور، وسپهر و فروژ بودند و در این میان دی، بمولد، خاور و فن‌افزار جزو پرتراکنش‌ترین نماد‌ها شدند.

نماد‌های مثبت و منفی

۲۴۳ نماد مثبت و ۲۷۸ نماد بازدهی منفی داشتند، با توجه به ۶۸۸ نماد‌های معامله شده، ۳۵ درصد نماد‌ها سبزرنگ و ۴۰ درصد آنان قرمز شده بودند.

۴۳ نماد به ارزش صف خرید ۱۷۰۳ میلیارد ریال، بازدهی مثبت و ۲۳ نماد به ارزش صف فروش ۲۳۱۹ میلیارد ریال، بازدهی منفی داشتند.

بیشترین‌ها

خزامیا، خودرو، وآیند و وبملت بیشترین ارزش معاملاتی را داشتند.

حجم معاملات نماد‌های خودرو، شستا، وبیمه و دی بیشتر از سایر نماد‌ها بود.

فارس، فولاد، فملی و شستا مانند همیشه، صدر جدول ارزش بازاری را از آن خود کردند.

حقیقی‌ها در نماد‌های زفجر، سیتا، فن‌افزار و تکاردان بیشترین قدرت حقیقی را داشتند.

تاپیکو، تاصیکو، کگل و وبملت بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص گذاشتند.

فشار تقاضا در نماد‌های وپست، غدشت، ونیکی و سیتا نسبت به سایر نماد‌ها بیشتر بود.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده