تاریخ: ۰۵ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۴:۲۴
بازدید: ۷۷
کد خبر: ۳۱۸۶۲۰
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

آسان‌ترین راه انتقال سهام عدالت

‌می‌متالز - سخنگوی قوه قضاییه گفت: سامانه انتقال سهام عدالت متوفیان آماده شد.

به گزارش می‌متالز، ابهام سهام عدالت بر طرف شد. انتقال سهام عدالت از طریق سامانه انتقال صورت میگیرد. سامانه انتقال سهام عدالت آماده است. سخنگوی قوه قضاییه در رابطه با انتقال اطلاعات متوفیان سهام عدالت به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اظهار کرد: بر اساس اطلاعاتی که از مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه داریم، وب سرویس اصالت احکام حصر وراثت در سال گذشته به سازمان بورس و اوراق بهادر و اوایل سال جاری به شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات کشور ارائه شده است.

وی ادامه داد: شرکت سپرده‌گذاری مرکزی می‌تواند از طریق این ظرفیت به صورت برخط به اطلاعات احکام انحصار وراثت ذینفعان دسترسی داشته باشد.

ستایشی افزود: این ظرفیت در سال گذشته به سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه شده بود و مقرر شد شرکت سپرده‌گذاری از طریق سازمان بورس اوراق بهادار و توسط سرویس مذکور به اطلاعات احکام انحصار وراثت دسترسی پیدا کند.

وی گفت: پس از آنکه شرکت سرمایه‌گذاری اعلام کرد که هنوز دسترسی کاملی به داده‌ها ندارد با پیگیری‌های مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه و همچنین تشکیل کارگروهی با عنوان کارگروه تعامل‌پذیری دولت الکترونیک، احکام انحصار وراثت مستقیماً از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات به صورت برخط و کاملاً رایگان در اختیار شرکت سپرده‌گذاری قرار گرفته است.

ستایشی اضافه کرد: به‌منظور کمک به شرکت سپرده‌گذاری در ماه‌های آینده خدمت جدیدی به صورت خودکاربری در پنجره واحد خدمات قضایی و دفاتر الکترونیک خدمات قضایی به منظور ارائه خدمات عملیاتی می‌شود.

منبع: صدای بورس

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده