تاریخ: ۰۶ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۵:۰۴
بازدید: ۱۲۴
کد خبر: ۳۱۸۶۶۶
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

معادن تعطیل لرستان باید به بهره‌برداران اهلیت دار سپرده شود

‌می‌متالز - معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان گفت: معادن تعطیل لرستان با هدف توسعه و پیشرفت اقتصادی باید به بهره‌برداران با اهلیت سپرده شود.

به گزارش می‌متالز، احمدرضا دالوند روز پنجشنبه در نشست طرح احیاء فعال‌سازی و توسعه معادن کوچک مقیاس استان اظهار کرد: لرستان از مناطق کمتر توسعه یافته کشور محسوب می‌شود و معادن در این منطقه دارای ظرفیت‌های بالایی هستند که می‌تواند تا حدود زیادی مشکلات اشتغال و اقتصاد را مرتفع کند.

وی افزود: باید معادن فعال، نیمه فعال توسعه و رونق بیشتری داشته باشند تا چرخه اقتصاد در لرستان بهتر شود، همچنین معادن تعطیل باید با انتخاب مناسب بهره‌بردار دوباره آغاز بکار کنند.

وی در ادامه بر لزوم استفاده از ظرفیت هلدینگ‌های اقتصادی در توسعه معادن استان تاکید کرد و افزود: معادن را باید به دست بهره‌بردارانی که دارای اهلیت هستند، بسپاریم تا در ادامه کار با مشکل مواجه نشویم.

دالوند بیان کرد: همچنین در بحث نظارت و کنترل معادن، روش‌های برداشت اصولی و تخصصی باید جدیت بیشتری داشته باشیم و معادن تعطیل باید به تناسب مشکلات اولویت‌بندی تا در یک بازه زمانی دوماهه بصورت عملیاتی مشکلات آن‌ها مرتفع و تعیین تکلیف شوند.

وی احداث راه‌آهن دورود، خرم‌آباد - اندیمشک را از اولویت‌های استان برشمرد و گفت: توسعه راه‌آهن در لرستان کمک بسیاری در انتقال محصولات تولیدی و معدنی می‌کند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) لرستان

عناوین برگزیده