تاریخ: ۰۸ مهر ۱۴۰۲ ، ساعت ۱۳:۲۸
بازدید: ۸۳
کد خبر: ۳۱۸۸۳۳
سرویس خبر : انرژی
نایب‌رئیس کمیسیون انرژی اتاق ایران مطرح کرد:

پتانسیل جذب ۱۰۰ همت سرمایه برای صنعت برق از بورس انرژی

‌می‌متالز - حمیدرضا صالحی با اشاره به ناترازی برق و گاز که از نبود سرمایه‌گذاری در ۱۵ سال اخیر ناشی شده است، اظهار داشت: از مسیر بورس می‌توانیم مشکل ناترازی را طی ۲ الی ۳ سال آینده حل و فصل کنیم. مصرف صنایع ۱۲۰ میلیارد کیلووات ساعت محاسبه شده است که با در نظر گرفتن متوسط قیمت برقی که صنایع می‌پردازند به رقم ۱۰۰ هزار میلیارد تومان منتهی می‌شود.

به گزارش می‌متالز، صالحی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های بورس انرژی و شبکه برق برای تبادل برق در بورس فراهم است، افزود: تنها چیزی که از دولت می‌خواهیم همراهی است تا صنعت برق بتواند از انزوا بیرون بیاید.

نائب‌رئیس کمیسون انرژی اتاق بازرگانی ایران در تشریح طرح وارد شدن ۶۰ درصد برق به بورس انرژی گفت: برق خانگی و یارانه‌ای را روی حساب ۴۰ درصد سهم دولت در صنعت نیروگاهی می‌گذاریم و از آن طرف صنایع انرژی بر که قیمت واقعی دارند به بورس انرژی بروند.

او با اشاره به تجربه خوب راه‌اندازی تالاربرق سبز تصریح کرد: در تالار برق سبز قیمت بر اساس عرضه و تقاضا جابه‌جا می‌شود، این مشابه روشی است که در سایر کشور‌های دنیا مانند ترکیه نیز شاهد آن هستیم.

صالحی با تاکید بر نقش پررنگ اراده دولت در زمینه اصلاح وضعیت صنعت برق خاطرنشان کرد: ما تضمین می‌دهیم که با عرضه ۶۰ درصد برق در بورس انرژی مشکلی به وجود نمی‌آید. آنچه که صنایع به دنبال آن هستند برق ایمن و پایدار است.

او تاکید کرد: بورس انرژی ایران ظرفیت جذب ۱۰۰ هزار میلیارد تومان سرمایه برای صنعت برق را دارد.

منبع: پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده